تهران _ ایسکانیوز: نخستین کانون سردفتران و دفتریاران مازندران با حضور مقامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و استان، استاندار مازندران و اعضای شورای قضایی استان در ساری افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران دراین مراسم با تاکید بر تهیه نقشه کاداستر ادارات استان گفت: این اقدام به صورت نمادین در ادارات مرتبط با قوه قضاییه در استان انجام شده است.

ولی عبدی کمیشانی افزود: شکل‌گیری نخستین کانون سردفتران و سردفتریاران در استان یکی از تجربیات موفق واگذاری امور دولت به بخش خصوصی است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران با اشاره به اینکه سازمان ثبت دومین دستگاه درآمدی استان تلقی می‌شود، تصریح کرد: با راه‌اندازی این دفاتر بسیاری از امورات دولت در حوزه ثبت اسناد و املاک به دولت واگذار شده است.

عبدی با بیان اینکه کوتاهی، قصور و تنظیم سند منبعد باید از سوی سردفتران جبران شود، افزود: با این اهمیت حاکمیت تدبیر کرد تا به اقشار دارای دانش حقوقی لازم و صلاحیت قرار گرفتن در صدر امور قرار گیرند تا مشکلات مردم رفع شود.

وی از وجود 340 دفتر اسناد رسمی در استان، تصریح کرد: دسترسی مردم به این دفاتر بسیار تسهیل شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران از برگزاری انتخابات کانون سردفتران و سردفتریاران استان خبر داد و گفت: تشکیل این کانون در استان مورد موافقت رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار گرفته است.

در این مراسم با حضور مسئولان ملی و استانی، دفتر استانی کانون سردفتران و سردفتریاران مازندران در بلوار پاسداران افتتاح شد.
کد خبر: 196442

وب گردی

وب گردی