تهران _ ایسکانیوز: مدير كل پزشكي قانوني استان مازندران گفت :در نه ماهه  سال جاری تعداد 62نفر بر اثر حوادث كار در استان جان خود را از دست دادند(همگي مرد)،كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 13 (سیزده )درصد رشد داشت.

علي عباسي در گفت و گو با خبرنگار حقوقی ایسکانیوز افزود :بر اساس آمارهاي مراکز پزشكي قانوني استان در نه ماهه سالجاری به ترتیب شهرستان ساري  با  13 مورد و نوشهر با 7 مورد بیشترین  و شهرهای  با  فوتي بيشترين و شهرهاي سوادکوه ،رامسر و فریدونکنار هر كدام با يك مورد  فوتي،‌   كمترين موارد مرگ ناشي از حوادث كار را داشتند.

او تصریح کرد: بر اساس اين گزارش عمده دلايل مرگ افراد در حوادث كار مربوط به سقوط از بلندي با 29 نفرو پس از آن برخورد جسم سخت با 14و برق گرفتگی با 13و سایر با 6 مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

به تفکیک ماه

عباسی بیان کرد: بر اساس تفکیک ماه خرداد و مرداد با با 13 مورد بیشترین  و فروردین با 2کمترین آمار فوتی در آن به ثبت رسید.

تفکیک سن متوفی

او اظهار کرد: سنین 21 تا 40 سال با 52 درصد داری بیشترین فوتی و بیش از 61 سال با 3 فوتی کمترین آمار را داشتند.

وضعیت تاهل و ملیت

عباسی با بیان اینکه از تعداد 62 مورد فوتی 49 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند گفت: تعداد 10 (ده)درصد از فوت شدگان حوادث کار در نه ماه سالجاری دارای ملیت غیر ایرانی هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اينكه بيشترين حوادث ناشي از كار در بخش ساختمان ميباشد گفت:ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ايمني در كار ، رعايت استاندارد ها و قوانين مربوطه ، آموزش و ايجاد نظام اطلاع رساني و عبرت از حوادثي كه اتفاق افتاده را از مهمترين راهكارها در راستاي كاهش حوادث ناشي از كار دانست.
کد خبر: 197153

وب گردی

وب گردی