تهران-ایسکانیوز: شامپانزه ها حیواناتی بسیار عاطفی هستند این حیوانات اجتماعی و به دلیل قدرت سازگاری بالایی که دارند رابطه خوبی با انسان و همنوعان خود دارند.جین گودال دانشمند انگلیسی که در زمینه رفتار شناسی جانوران مطالعه می کند شامپانزه ها را موجوداتی عاطفی و نزدیک به انسان می داندو معتقد است حجم مغز شامپانزه ها شبیه به انسان است.

به گزارش خبرنگار محیط زیست ایسکانیوز؛ و رژیم غذایی آنها عمدتا گیاهخواری است اما نکته جالب اینکه در شرق آفریقا جمعیتهای از شامپانزه ها زیست می کنندکه میمون شکار می کنند.این شامپانزه ها به صورت گروهی نقشه ای برای شکار میمونها طراحی می کنند.

نقشه شکار شامپانزه ها بدین شکل است که چند شامپانزه میمونها را می ترسانند و به یک مسیر مشخص هدایت می کنند و چند شامپانزه دیگر مسیر را برای میمونها باز کرده و تعدادی دیگر نیز در انتهای مسیر منتظر می مانند و برای میمونها تله درست می کنند.

عواطف این گونه از جانوران تا حدی زیاد است که وقتی شامپانزه ای به دلیل از دست دادن مادرش در یک کلینیک حیات وحش در آفریقا نگهداری می شد بعد از مدتی برای رها سازی در زیستگاه اصلیش,پرورش دهنده خود را در آغوش کشید و به عمق جنگلها رفت.

کد خبر: 198640

وب گردی

وب گردی