107320_601 (1)

تهران-ایسکا،پلاس+/اینروزها با توجه به زلزله خیز بودن برخی از مناطق مردم ترسشان از زلزله بیشتر از قبل شده است چرا که در چند وقت اخیر ما شاهد آن بودیم که در برخی از مناطق زلزله هایی رخ داد اما چطور میتوان با این مساله روبرو شد ؟
سید محمد باقر عبادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیق مجلس با بیان اینکه، زلزله به هیچ عنوانی قابل پیش بینی نیست، عنوان کرد: در حقیقت مسئله ای که تا به امروز به شکلی علمی و کارشناسانه مطرح شده، آن است که زلزله غیر قابل پیش بینی است و همین ماجرا موجب می شود تا افراد دیگر آنقدر ترس و وحشت نداشته باشند و بدانند که اگر قرار باشد زلزله بیاید این اتفاق رخ می دهد و بی دلیل خود را نگران نکنند.

او در ادامه افزود: ما باید به این نکته برسیم که هر زمانی ممکن است زلزله رخ بدهد و هر منطقه ای از ایران که زلزله خیز است احتمال می رود که در آنجا زلزله بیاید اما زمان آن مشخص نیست و نمی توان زمانی را برای آن تعیین کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیق مجلس، رسانه ها را در این مسئله موثر دانست و در این باره گفت:به عقیده ی بنده رسانه ها باید بیشتر در این زمینه به مردم اطلاعات بدهند و مدام تاکیید کنند که زلزله قابل پی بینی نیست تا مردم هم از طریق فضای مجازی به از این دست شایعات توجه ای نشان ندهند چرا که صفحات مجازی قابل اعتماد نیستند و بدون هیچ زمینه ای هر شایعه ای را منتشر می کنند.

او در ادامه افزود: در حقیقت امروزه مردم ما باید به سمت واقع گرایی بروند نه آنکه بر حول محور شایعات خود و دیگران را نگران کنند. مسئولین باید تلاش کنند که مردم را از شایعه محوری خارج کنند و زمانی که این اتفاق رخ دهد طبعا نگرانی ها برطرف می شود.

 
کد خبر: 200975

وب گردی

وب گردی