تهران- ایسکانیوز: 11 درصد از عرصه های طبیعی کشور که بخشی از آن مربوط به مراتع است، تحت حفاظت ویژه سازمان محیط زیست قرار دارند.

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار محیط زیست ایسکانیوز گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ مراتع و جلوگیری از تخریب آنها بوسیله چرای بی رویه دام اقداماتی چون حفاظت ویژه از مناطق و عرصه های طبیعی کشور انجام می دهد.

او با بیان اینکه 11 درصد از عرصه های طبیعی کشور تحت حفاظت ویژه سازمان حفاظت محیط زیست است افزود: سازمان محیط زیست در مکان هایی که دام وارد می شوند اقدامات مدیریتی از نظر تعداد دام، زمان ورود دام و ممنوعیت ورود دام به مراتع انجام می دهد.

ابتکار ادامه داد: علاوه بر این اقدامات سازمان محیط زیست سیاست های کلی در مورد حفاظت از محیط زیست و خاک دنبال می کند که آخرین آن لایحه خاک بوده است.

او تصریح کرد: لایحه خاک با همکاری سازمان جنگل ها و مراتع که مسئولیت مستقیم حفاظت از مراتع را بر عهده  دارد و سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری می شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: سازمان محیط زیست سیاست های کلانی را در زمینه لایحه خاک پیشنهاد داده است که مراحل نهایی تصویب آن در کمیسیون زیربنایی دولت است.
کد خبر: 201117

وب گردی

وب گردی