تهران – ایسکانیوز : تقلب و سوء استفاده در بازار این روزها در تمامی صنوف و حتی واحدهای تولیدی رخ می نماید؛ اتفاقی که این روزها به شکل دستکاری و درج تاریخ نادرست بر روی مواد غذایی خودی نشان داده است. شاید باورنکنید ولی کم نیستند محصولاتی با تاریخ تولید چند روز آینده که در قفسه فروشگاه ها جا خوش کرده اند.

البته کم فروشی، گرانی فروشی و این تخلف جدید همواره مورد انتقاد مردم و رسانه ها بوده است ، انتقادی که ما نیز آن را به مدیردفترنظارت برمحصولات کشاورزی وغذایی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انتقال دادیم و جوابی جز اینکه ما وظیفه ای در این زمینه نداریم و اگر هم داشتیم ظرفیت نظارت بر تمام واحدهای تولید کننده مواد غذایی را نداریم و مردم می توانند در برخورد با این موارد شکایت کنند تا ما هم پیگیری کنیم.

علیرضا رستمی با بیان این مطلب به خبرنگار ایسکانیوز گفت: در صورت مشاهده تخلفات زمانی یا سایر موارد که مربوط به تولید کنندگان محصولات غذایی است بازرسان از سه سازمان نظارتی از جمله وزارت بهداشت، سازمان استاندارد و سازمان حمایت با متخلفان برخورد خواهند کرد.

رستمی در توضیح این مهم که بازار محصولات غذایی نیازمند نظارت بیشتر متولیان نظارتی است گفت : نمایندگان وزارت بهداشت درتمامی 7 هزار واحد تولیدی محصولات غذایی کشور مستقر هستند و بازرسان سازمان حمایت در صورت شکایت مصرف کنندگان نسبت به برخورد با واحد های متخلف اقدام خواهد کرد.

وی گفت: سازمان حمایت ظرفیت بازرسی هر 7 یا 8 هزار واحد تولید کننده مواد غذایی را ندارد لذا تنها از طریق سامانه های نظارتی و از طریق دریافت شکایت شهروندان با نهاد یا واحد تولیدی متخلف برخورد خواهد کرد .

به گفته وی سازمان حمایت در جریان این تخلفات قرار دارد و از آنجایی که برخورد با تخلفات کیفی در حیطه وظایف سازمان حمایت نیست،تنها در صورت شکایت مردم به این موضوع رسیدگی می شود.
کد خبر: 201150

وب گردی

وب گردی