1393033 (1)

تهران-ایسکانیوز،پلاس+/ پادشاه عربستان در بستر بیماری در گذشت و برادر ششم او بر تخت سلطنت نشست، حال باید دید این تغییر که چه تاثیراتی در روابط ایران و عربستان دارد؟ از این رو ما به سراغ نمایندگان مجلس رفته ایم تا چرایی این سوالات را از آنها جویا شویم.

علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه، مطمئنا در کشور عربستان تغییراتی جزئی رخ می دهد، عنوان کرد: در حقیقت کشور عربستان یک شروعی برای تغییرات جزئی دارد اما به طور یقین این تغییرات نمی تواند دامنه دار باشد البته باید توجه داشت که پادشاه جدید با آمدنش به سرعت تغییراتی را در مباحث مدیریتی انجام داده است و روسای مختلف نهادهای امنیتی را تغییر داده است و این رویکرد می تواند در تغیراتی جزئی در کشور عربستان موثر باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس، حکوت پادشاهی را در سیاست های خارجی موثر ندانست و در این باره گفت: به عقیده ی بنده حکومت پادشاهی و تعریف شده هیچگاه نمی تواند د سیاست های خارجی موثر باشد چرا که پادشاه جدید حتی نتوانست نطق خودش را به درستی بخواند با توجه به اینکه سن بالایی دارد و شنیده شده که او آلزایمر هم دارد، در نتیجه به وضوح مشخص است که حکومت پادشاهی کشور را اداره نمی کند و دست های پشت پرده تمامی اقدامات را انجام می دهند.

او در ادامه افزود: کشور عربستان قبل از هر چیزی باید به درون کشور خود توجه کند چرا که تظاهرات بسیار زیادی توسط مردم در این کشور رخ داد و حال باید فضایی آرام را برای مردمانش ایجاد سازد و ما نباید امیدمان به تغییر پادشاه بالا باشد چرا که نمی تواند در ارتباطات ما با کشور عربستان موثر باشد.
کد خبر: 201339

وب گردی

وب گردی