ایسکانیوز: توکیو اعلام کرده است که اعتبار ویدئویی که از طرف دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش منتشر شده است بسیار بالا است.

به گزارش راشاتودی، به دنبال اینکه نیروهای داعش در حساب توییتری خود ویدئویی منتشر کردند که نشان دهنده این است که سر یکی از گروگان های ژاپنی بریده شده است و در آن پیشنهاد مبادله گروگان دیگر را داده اند ، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن گفت: اعتبار این ویدئو بسیار بالا است.

در این ویدئو که در یک حساب توییتری منسوب به داعش منتشر شده "کنجی گوتو جوگو" گروگان ژاپنی درخواست تازه‌ای از سوی داعش برای آزادی خود مطرح می‌کند.

در ویدئوی جدید تصویری از گوتو جوگو نمایش داده می‌شود که در آن عکسی در دست دارد که ظاهرا جسد سربریده "هارونا یوکاوا" را نشان می‌دهد.

جوگو در این ویدئو می‌گوید که درخواست داعش برای رها کردن او، آزادی ساجده ریشاوی، یک زن بمب‌گذار انتحاری است که گفته می‌شود در سال ۲۰۰۵ از سوی القاعده در عراق برای بمب‌گذاری در هتلی در اردن اعزام شده بود اما موفق به انجام ماموریت نشد. وی دستگیر شد و هم اکنون در اردن به سر می برد. او در سال 2006 به مرگ محکوم شد اما هنوز در روند درخواست برای تجدید نظر در حکم به سر می برد.
کد خبر: 201428

وب گردی

وب گردی