تهران - ایسکانیوز: پس از آنکه آگهی مزایده شرکت پرسپولیس و استقلال منتشر شد، ابهاماتی در مورد بندهایی از این آگهی به‌وجود آمد. سبحانی مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی می‌گوید پرداخت بدهی‌ها بر عهده دولت است و همینطور شرکت‌های سرخابی‌ها پس از پرداخت بدهی‌ها منحل خواهد شد.

آقای سبحانی در متن آگهی منتشر شده‌ی مزایده آمده که پاسخگویی به کلیه‌ی دعاوی له و علیه استقلال و پرسپولیس در سنوات قبل و بعد، بر عهده‌ی شرکت فعلی است. در مورد این جمله صحبت می‌کنید؟

با بررسی‌هایی که در سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد و دارایی صورت گرفت، تببین کردیم که برند باشگاه، ورزشگاه‌ها و ساختمان مرکزی‌ها واگذار شوند. شرکت واگذار نمی‌شود و هیات‌ تسویه‌ میزان بدهی‌ها را به طور دقیق بررسی می‌کند. ضمن اینکه هیات تسویه پس از اینکه میزان بدهی‌ها و نام افراد طلب‌کار را مشخص کرد، تاریخی را تعیین می‌کند تا طلبکاران به باشگاه مراجعه کنند و پس از اینکه کل بدهی‌ها تسویه شد، شرکت پرسپولیس و استقلال منحل خواهد شد.

شما گفتید ساختمان مرکزی دو باشگاه هم جزئی از واگذاری به بخش خصوصی است اما در آگهی مزایده اعلام شده این دو باشگاه به نام فدراسیون فوتبال است. چطور ملکی که به نام سرخابی‌ها نیست را به بخش خصوصی واگذار می‌کنید؟

در اسنادی که ما داریم، ساختمان‌ها به نام پرسپولیس و استقلال است.

اما صحبت‌های شما با آن چیزی که در آگهی مزایده گنجانده شده است تناقض دارد!

چون ما می‌دانیم در نهایت ساختمان‌های مرکزی به نام پرسپولیس و استقلال زده می‌شود. تا این لحظه ساختمان‌ها به صورت توافقی در اختیار فدراسیون فوتبال است و در آخر همه چیز ختم به خیر می‌شود. به همین دلیل بصورت دقیق، درصد مشخصی را برای قیمت‌گذاری ساختمان‌ها اعلام نکردیم و این 290 میلیارد را تقریبا به صورت کلی بیان کردیم.

290 میلیارد اعلام شده برای 100% سهام باشگاه است؟ یا باز هم وزارت ورزش 30 درصد سهام را در اختیار خواهد داشت؟

این 290 میلیارد اعلام شده برای کل سهام دو باشگاه است و وزارت ورزش هیچ سهمی نخواهد داشت.

به‌صورت شفاف بیان می‌کنید که پرداخت بدهی‌ها به عهده‌ی دولت است یا خریدار سهام؟

پرداخت بدهی‌ها بازهم تاکید می‌کنم به عهده‌ی دولت است و حتی یک ریال از بدهی‌ها را نباید خریدار باشگاه‌ها پرداخت کند.

در مزایده اعلام شده است که خریدار باشگاه باید 20 درصد از سهام کل را به پیشکسوتان بدهد. این 20 درصد به صورت مزایده واگذار می‌شود ؟

خیر. این 20 درصد توسط خریدار باشگاه به پیشکسوتان داده می‌شود. اهلیت و صلاحیت شرکت پیشکسوتان توسط وزارت ورزش تایید می‌شود و به صورت قطعی واگذار می‌شود. ضمن اینکه قیمت این 20 درصد هم دقیقا 20 درصد قیمت کل واگذاری خواهد بود.

اگر بعد از گذشت مدت طولانی هیچ شرکتی از پیشکسوتان برای خرید این 20 درصد اقدام نکند، شرایط چطور پیش می‌رود؟

حتی اگه 2 سال هم بگذرد. ما صبر می‌کنیم. و نکته مهم این است که اگر چند سال هم بگذرد خریدار موظف است آن 20 درصد را به قیمت کل سهام واگذار کند و بحث تورم پیش نمی‌آید.

اگر به صورت موازی یک شرکت پیشکسوتان دیگری هم تاسیس شود، در این صورت خریدار چطور می‌تواند این 20 درصد را واگذار کند؟

در آن صورت وزارت ورزش تصمیم نهایی را برای واگذاری این 20 درصد خواهد گرفت چون تایید اهلیت و صلاحیت شرکت پیشکسوتان هم به عهده وزارت ورزش است.
کد خبر: 201524

وب گردی

وب گردی