تهران –ایسکانیوز: یک دستگاه تانکر حامل سوخت 24000هزار لیتر مازوت بر اثر خواب آلودگی راننده واژگون شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز  فتحی بیرانوند مدیر کل محیط زیست لرستان گفت : این تانکر در ساعت 30/11شب گذشته در گردنه طول کش بر اثر خواب آلودگی راننده واژگون و متاسفانه 24000هزار لیتر مازوت در منطقه رها شد.

او افزود:این حادثه  بارها در طول این دوسال در همین منطقه اتفاق افتاده و باعث آلودگی خاک شده است و به دلیل نزدیکی به کانال فصلی که فاصله آن تا رودخانه کشکان  1000متر است موجب آلودگی این رودخانه شده است.

اوادامه داد:  پس از اطلاع از وقوع حادثه توسط پلیس راهبر در صبح همان روز با اداره سازمان حمل و پایانه های شهرستان تماس گرفته تا برای جلوگیری از خطر آلودگی رودخانه تانکرهای جمع آوری را به منطقه اعزام کنند ولی تا کنون متاسفانه اقدامی صورت نگرفته است.

او با اشاره به احتمال بارندگی و خطر جاری شدن مازوت به صورت گسترده در منطقه, تصریح کرد:بارها از مسئولین وزارت نفت و سازمان پایانه ها درخواست کردیم که مسیر عبور تانکر ها را به جاده قدیمی پلدختر از مسیر آزاد راه پل زال به خوزستان انتخاب کنند تا شاهد بروز چنین حوادث دردناکی برای اکوسیتم منطقه نباشیم .

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در همین مسیر تقریبا"50مورد تانکر واژگون شده اند و موجب آلودگی خاک و آب در این منطقه شده اند.ازمسئولین کشورتقاضا داریم اقدامی فوری برای  تغییر مسیر عبور تانکر ها انجام دهند.

 
کد خبر: 201848

وب گردی

وب گردی