تهران-ایسکانیوز: معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، زنان و کودکان را قربانیان اصلی تحریم های یکجانبه و ناعادلانه دانست و تصریح کرد: جامعه جهانی باید برای رفع سریع تحریم ها جهت بهبود وضعیت زنان و کودکان تلاش کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، شهیندخت مولاوردی عصر شنبه در دیدار با وسنا پوسیچ معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه کرواسی با اظهار امیدواری برای توسعه و گسترش مناسبات میان دو کشور بیش از گذشته، گفت: بر اساس سیاست دولت تدبیر و امید مبنی بر تعامل سازنده و موثر با جهان به ویژه در حوزه زنان و خانواده آمادگی خود را برای توسعه روابط دو کشور اعلام می کنیم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به وضعیت زنان و خانواده در کشور کرواسی، اظهار داشت: در حوزه زنان زمینه های همکاری خوبی میان دو کشور وجود دارد و تبادل تجربه ها در حوزه کارآفرینی زنان، تحکیم خانواده، توازن بین کار و زندگی زنان و همچنین سیاست های افزایش جمعیت می تواند برای پیشبرد امور زنان مفید باشد.

وی همبستگی زنان همه کشورها را برای کاهش خشونت و افراطی گری در عرصه جهانی ضروری دانست و با اشاره به پیامدهای حادثه شارلی ابدو گفت: جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده هایی که از نام آزادی و دین به صورت همزمان صورت می گیرد را محکوم می کند.

مولاوردی به پیشنهاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و پذیرش قطعنامه جهان علیه خشونت و افراطی گری اشاره و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران این سیاست را به عنوان اولویت سیاست خارجی خود قرار داده است زیرا معتقدیم گفتگو می تواند زمینه بسیاری از سوء تفاهم ها را برای برقراری آرامش در جهان فراهم کند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هزینه برای آموزش، تحصیلات و توانمند سازی زنان را سرمایه می داند، اظهار داشت: توانمند سازی زنان موثرترین روش برای توسعه جامعه و پیشرفت اهداف عالی بشریت است اما به پیش شرط هایی نیاز دارد که امنیت یکی از این پیش شرط هاست.

وسنا پوسیچ، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه کرواسی نیز با تاکید بر افزایش همکاری های تهران-زاگرب به ویژه در حوزه زنان و خانواده گفت: نقش موثر ایران در برقراری ثبات و امنیت و مقابله با خشونت و افراطی گری در منطقه خاورمیانه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی از آمادگی کرواسی برای گسترش همکاری های آموزشی و اشتغالزایی برای زنان کارآفرین خبرداد و اظهار داشت: سرمایه گذاری در زمینه های سلامت، تحصیل و کارآفرینی زنان از مهمترین اقدامات در سطح جوامع است.
کد خبر: 202106

وب گردی

وب گردی