تهران-ایسکانیوز: دکتر علی عباسپور در گردهمایی بزرگ دانشگاهيان در محکوم نمودن اهانت به ساحت مقدس پيامبر اعظم (ص) در واحد علوم تحقيقات گفت: سازمان یونسکو به جای اینکه داستان بدون سند هولوکاست را در کتب درسی وارد کند باید از توهین به مقدسات مردم آنهم به اسم آزادی جلوگیری کند.

دکتر علی عباسپور رئیس این واحد در گردهمایی بزرگ دانشگاهیان در محکوم نمودن اهانت نشریه شارلی ابدو به ساحت پیامبر اعظم (ص) با عنوان "عاشقان محمد" با ابراز تأسف از این اهانت، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) نه تنها در قلوب مسلمانان بلکه در قلب آزادیخواهان غیر مسلمان نیز جای دارد.

وی اهانت نشریه شارلی ابدو را به پیامبر گرامی اسلام اهانت به اعتقادات ۵/۱ میلیارد انسان دانست و افزود: متأسفانه این دست اقدامات نه تنها در مورد پیامبر اسلام بلکه در مورد سایر ادیان و پیامبران الهی صورت گرفته است.

دکتر عباسپور با بیان اینکه جای تأسف است که جهان به خود اجازه می دهد تحت عنوان آزادی بیان چنین رفتارهایی صورت گیرد گفت: کشورهایی که خود را منادی و پرچمدار آزادی می دانند با توهین به پیامبران الهی از جمله حضرت محمد (ص) قصد ایجاد جریان اسلام ستیزی و نشان دادن جلوه ای نامناسب از اسلام را دارند.

دکتر عباسپور با بیان اینکه واحد علوم و تحقیقات واحدی جامع است، گفت: دانشگاه های کشور باید یکصدا طرحی به سازمان یونسکو برای تصویت قانونی به منظور جلوگیری از اهانت به اعتقادات، مقدسات و پیامبران ادیان مختلف آماده و ارائه دهند.

IMG_3494

اهانت به ساحت مقدس پيامبر اعظم (ص) رفتار مشکوکی از سوی مدعیان آزادی اندیشه و بيان است

معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقيقات گفت: رفتاری که از طریق شارلی ابدو به تمامی جهان مخابره شد رفتار مشکوکی است که به نظر می رسد توسط مدعیان آزادی اندیشه و بيان و گروه های پدید آورنده گروهک تروریستی داعش، اتفاق افتاده است.

دکتر کرم الله دانش فر٬ معاون فرهنگی و اجتماعی  این واحد دانشگاهی، در گردهمایی بزرگ دانشگاهيان در محکوم نمودن اهانت به ساحت مقدس پيامبر اعظم (ص) در واحد علوم تحقيقات، گفت: هدف از برگزاری این گردهمایی اعتراض به رفتار خلاف شئونات فرهنگی٬ علمی٬اخلاقی و انسانی قدرت های استکباری٬ دولت فرانسه٬ رژیم صهيونيستی٬ آمریکا و هواداران آن ها است.

IMG_3412

معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقيقات گفت: جای بسی تعجب است که در کشور ی که مدعی آزادی بيان است، به بزرگترین شخصيت فرهنگی جهان اهانت می شود.

وی افزود:  دانشمندان غربی با وجود اینکه شخصيت گرامی  پيامبر (ص)را نخستین شخصيت تاثيرگذار جهان می دانند، مشکلاتی از این دست را به وجود می آورند، از طریق داعش در پی خدشه دار کردن این شخصيت هستند و در عين حال به اعتراضات ۵/۱ ميليارد مسلمان توجه نمی کنند.

دکتر دانشفرد با اشاره به  نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی اظهار داشت: در این نامه ایشان فرموده اند که فریب کمپين بيهوده را نخورید چرا که آنها میخواهند دروغ های علم راترویج کنند٬ خودتان در رفتار و سيره پيامبر (ص) تفحص کنيد و بعد راه درست را انتخاب کنيد.

وی به دادگاه صحرایی آمریکا پيرامون جنایات ویتنام اشاره کرد و گفت: برتراندانسل٬ با تشکیل دادگاه صحرایی برای جنایات جنگی آمریکا در ویتنام  و دعوت از صاحبان دم ، مجروحين و خبرنگاران از عموم افراد خواسته بود در صورتی که ادعایی مبنی بر جنایات آمریکا دارد٬ مدارک خود را نشان دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقيقات ادامه داد:  در آن دادگاه آمریکا محکوم شد ولی دولت فرانسه بدون محاکمه قصد اعدام قاضی این دادگاه را داشت. این عملکرد کشوری است که ادعای آزادی اندیشه و بيان دارد.

IMG_3380

دکتر دانشفرد در پایان خاطرنشان کرد: صلح در پناه آزادی اندیشه و بيان اتفاق میافتد. علی رغم اینکه  گروه های استکباری در طول تاریخ،  هر گاه توانستند نيش خود را به اسلام زده اند، مسلمانان همواره بيدار و متحد مانده اند.

دکتر حشمت اله قنبری، عضو هیأت علمی این واحد دانشگاهی، در این گردهمایی با اشاره به شیوه های مختلف و رایج تهدید و جنگ مستقیم در اهانت به ادیان ،گفت: لازمه مواجهه با جنگ نرم، دارا بودن ابزار نرم و برخورد  حسابگرانه در برابر برنامه ریزی های دقیق و هدفمند دشمن است.

وی ادامه داد: پدیده زشت و غیر اخلاقی اهانت به ساحت مبارک انبیای الهی، مقدسات و ادیان توحیدی و به طور ویژه ، جسارت به خاتم سفرای الهی ، حضرت محمد(ص) در اعصار و دوره های مختلف تاریخ رخ داده  است.

وی از اشارات قرآن کریم در خصوص راز خصومت قوم یهود به عنوان محور حرکت های ضد توحیدی، ضد رسالت و نبوت ، یاد کرد و افزود: قرآن مجید خطاب به یهودیان می فرماید" هر پیامبری که حکمی در مقام تعدیل زیاده خواهی شما برخلاف میلتان آورد موجب گردن کشی شما شد و او را دروغ گو خواندید یا به قتل رساندید."

دکتر قنبری، مبارزه با انبیای الهی را در راستای خط مبارزه با ذات اقدس توحید دانست و اظهار داشت: مریم مقدس(س) از شدت جریان تبلیغی منفی به حدی دچار رنج شد که آرزو می کرد کاش هرگز به دنیا نیامده بود.

عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه مریم مقدس(س) ، در زمان تولد حضرت مسیح (ع)، یک تاریخ را در سر انتخاب گذاشت ، افزود: در طول تاریخ از زمان حضرت مسیح (ع)، تاکنون، خط انحراف همواره وجود داشته و این اهانت ها متوجه همه انبیای الهی شده است.

IMG_3775

وی با تاکید بر اینکه هدف از اهانت هایی از این دست دشمنی با جمهوری اسلامی ایران یا تضعیف قلمرو اقتصادی تحت سلطه مسلمانان نیست، تصریح کرد: فتنه اصلی، گسترده ای فراتر از این موارد را در برمی گیرد.

دکتر قنبری با اشاره به تحریم های اقتصادی و تحمیل هشت سال جنگ نابرابر علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت:ایران اسلامی، با حفظ اقتدار و اثر بخشی در دفاع از ارزش ها و انسجام اهداف انقلابی، موجب شد هر روز وجه تابناکی از اسلام و انقلاب در دنیا تلاءلو یابد که پدید آمدن موج اسلامگرایی در غرب، از ستاوردهای این رویکرد بود.

وی دین را در کلیه شئونات بشری اثر بخش و قدرت حرکت جامعه انسانی دانست و اظهار داشت: دین عامل موجب ایجاد و بهره مندی از دستگاه آموزش عالی مدرن، عمران، آبادانی، سازندگی، آرامش و امنیت در نهایت برابری است.

دکتر قنبری ادامه داد:  براین اساس، پیروان خط فتنه، فساد، تهمت و افترا با پوشاندن لباس دین به تن مزدوران خود، در راه تخریب اسلام ، گام برمی دارند.

وی با بیان اینکه علی رغم تلاش های صورت گرفته، همچنان میل به دین مبین اسلام در دنیای غرب وجود دارد، گفت:  دین هراسی در قالب انجام اقدامات ضدبشری نتیجه ای در برنخواهد داشت زیراکه قلب مردم خانه پیامبر (ص) است.

عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات با اشاره به اینکه توهین به مقدسات مردم با تیغ قلم زهرآلود ، با مفهوم آزادی سازگاری ندارد ، تصریح کرد: کشته شدن یک سری کاریکاتوریست سوخته، به دست عوامل استکبار در داعش، به نام دین ، غیر انسانی و مغایر با تمدن و آزادی بیان است.

وی ادامه داد: از نگاه اهل خرد و علم در جهان اسلام، این قبیل اقدامات نشان دهنده نقطه پایان عمر ابوبکر بغدادی ها، پدیدآورندگان و حامیان آن ها است.

دکتر قنبری با تاکید بر حمایت خردمندان از یکدیگر و دوری از تفرقه در ادیان و مذاهب الهی ، اظهار داشت: جامعه علمی جهان اسلام، اقدامات گروهک تروریستی داعش، رفتار شارلی ابدو و هرگونه اهانت و گستاخی از این قسم را محکوم می کند.

IMG_3914

توهین به ادیان توحیدی نتیجه ای جز افزایش افراطی گری در جهان ندارد

اساتید ، کارکنان و دانشجویان واحد علوم و تحقیقات در گردهمایی بزرگ دانشگاهیان در محکوم نمودن اهانت نشریه شارلی ابدو به ساحت پیامبر اعظم (ص) با صدور بیانیه ای تصریح کردند : توهین به ادیان توحیدی محکوم و مطرود بوده و نتیجه ای جز افزایش تنش و افراطی گری در لایه های مختلف و اشکال گوناگون نخواهد داشت .

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است :  گسترش موج خدا طلبی و آزادی خواهی جهان در پرتو تعالیم اسلامی و آیین محمدی، حاکمان کشورهای غربی را به تکاپو برای جلوگیری از امواج خروشان این حرکت با سیاه نمایی چهره ی رحمانی اسلام ناب محمدی انداخته است.  حمله ی مشکوک و پرابهام به دفتر مجله ی مبتذل نویس "شارلی ابدو" در فرانسه بار دیگر بهانه ی مورد نیاز مدعیان آزادی بیان و اندیشه را برای تنگ کردن فضا برای مسلمانان و ترسیم چهره ای خشن از اسلام به دست آنان داد تا ضمن بر ملا کردن  چهره ی نقاب دار خود، روح میلیاردها انسان آزاده مسلمان و غیر مسلمان را بیازارد و تأسف پیروان ادیان الهی و فرهنگ دوستان جهان را در پی داشته باشد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است :  ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات با توجه به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)به مسلمانان آزاده ی دنیا که فرمودند: "اتحاد اسلامی به معنای همدلی ملت ها و همکاری دولت هاست. اختلافات طایفه ای و فرقه ای ومذهبی نمی تواند میان ملت ها شکاف ایجاد کند مگر به وسوسه ی دشمن".

این بیانیه تصریح کرده است:  ضمن دعوت همه ی مسلمانان جهان به وحدت هرچه بیشتر در سایه عنایات گوهر تابنده ی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) در خصوص اقدامات اخیر بیان می داریم که :

1)اقدام غیر انسانی و غیر اخلاقی گردانندگان نشریه "شارلی ابدو" در توهین علیه پیامبر رحمت و مهربانی که نشان دهنده ی فاصله ی عمیق صاحبان تاریک اندیش آن با تمدن و فرهنگ و آزادی اندیشه است، محکوم می نماییم.

2)سکوت معنی دار دولتمردان فرانسوی نسبت به اهانت به بزرگترین شخصیت آزادی خواه، انسان دوست و فرهنگی جهان که بشارت آمدنش سراسر ادبیات دینی مسیحیان را نیز پر نموده است، شائبه ی حمایت از تهدید آزادی بیان و به مسلخ بردن آزادی اندیشه در پی منافع و مصلحت کشورهای استعمارگر را تقویت می سازد. به همین جهت به دولتمردان فرانسه یادآور می شویم هرچه سریع تر نسبت به محکوم نمودن این اقدام شنیع و خلاف اخلاق و انسانی گردانندگان نشریه "شارلی ابدو" و به مجازات رساندن آنها اقدام نماید.

3)اقدام وحشیانه ی گروه تروریستی داعش که به نام اسلام و در حقیقت برای بد نام نمودن اسلام انجام داده است، از جمله: تصرف بخشی از کشورهای سوریه و عراق، قتل و کشتار مردم بی دفاع، حمله به مساجد و اماکن مذهبی و مقدسه، حملات تروریستی و همچنین حمله شبهه دار و مشکوک اخیر آنان به نشریه "شارلی ابدو" را محکوم نموده و آن را خلاف سیمای رحمانی اسلام و آموزه های اسلامی و اخلاقی پیامبر رحمت می دانیم.

4)در ادامه برای همه ی آزاداندیشان به ویژه صاحبان فکر و قلم در جمهوری اسلامی ایران این یک اصل مسلم است که توهین به همه ی ادیان توحیدی محکوم و مطرود بوده و نتیجه ایی جز افزایش تنش و افراط گری در لایه های مختلف و اشکال گوناگون نخواهد داشت. لذا، بررسی و تحقیق در خصوص بروز صحنه وپشت صحنه ی اتفاقات اخیر در منطقه ی غرب آسیا و نیز در کشور فرانسه بیش از گذشته با رعایت اخلاق حرفه ای و هوشیاری رسانه های داخلی و نیز رسانه های مستقل خارجی در جهان اسلام و کل جهان می طلبد، تا با اطلاع از سناریوهای طراحی شده نسبت به ایفای رسالت حرفه ای خود برای روشنگری اقدام گردد.

5) با محکومیت مجدد این عمل شنیع از کلیه مجامع بین المللی به خصوص سازمان یونسکو می خواهیم که شخصیت های بزرگ علمی و فرهنگی جهان در رأس آنان پیامبران اولوالعزم را به عنوان مفاخر و سرمایه های عالی جهان محسوب نموده و هرگونه اهانت و توهین به آنان را ممنوع کرده و آن را خلاف صلح و آشتی جهانی دانسته و با متخلفین برخورد قاطع و قانونی نماید.

6) خدا را شاكريم كه ما را در مسير پيامبر عظيم‌الشان اسلام(ص)، قرآن و صراط مستقيم الهي قرار داده است؛ و با گواهی پیامبران ادیان الهی حضرت محمد مصطفی(ص) آخرین فرستاده و واسطه ی خیر زمین و آسمان بوده است. ما ضمن احترام برای پیروان سایر مذاهب آسمانی به دین و مسلک خود که همانا خیر دنیا و آخرت در آن وجود دارد، سخت پایبند بوده و یقین داریم این حرکت های زشت، نابخردانه و شیطانی دشمن و راه اندازی کمپین های دروغین ضد اسلام راه به جايي نخواهد برد.

والسلام علیکم و رحمه الله و بر کاته

دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

5/11/1393

2015/January/25

 

 
کد خبر: 202237

وب گردی

وب گردی