تهران-ایسکانیوز:قائم مقام مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: با ایجاد پرونده سلامت الکترونیک و سامانه نظارت الکترونیکی همسو با اجرای طرح بیمه سلامت می توانیم عدالت اجتماعی را در حوزه سلامت برای تمام مردم پایه ریزی کنیم.

رحمت اله توکل در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایسکا نیوز درباره اجرای طرح بیمه سلامت و نقش آن در تحقق عدالت اجتماعی اظهار داشت: با توزیع دفترچه های بیمه سلامت همگانی, هر ایرانی می تواند با مراجعه به بیمارستان های دولتی و مراکز دانشگاهی و پرداخت فرانشیز 10درصدی شهری و 5 درصدی روستایی خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه درمان در بحث عدالت اجتماعی تنها معطوف به بستری شدن دربیمارستان نیست تصریح کرد: سازمان های بیمه گر پایه به عنوان وکیل مردم ناظر به نوع درمان, روش های درمانی , عوارض ایجاد شده و مرگ و میرهای ناشی از درمان باشند تا ضمن صیانت از حقوق بیمه شدگان آنها را به حقوق بیمه ای شان آشنا کنند.
توکل خاطرنشان کرد: طرح بیمه سلامت همگانی گام موثری برای رعایت عدالت اجتماعی در درمان است که در این راستا با ایجاد پرونده سلامت الکترونیک و ایجاد سامانه نظارت الکترونیکی میتوان گام های موثری برداشت.
کد خبر: 202315

وب گردی

وب گردی