تهران- ایسکانیوز: دادستان کل کشور در جلسه نشست با غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: مشکلات اقتصادی بر افزایش پرونده ها تاثیر دارد و از سویی اقدامات قضایی بر رونق اقتصادی نیز تاثیر گذار است و روابط ناسالم اقتصادی رونق اقتصادی را در پی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسکانیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه نشست با غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران بر رابطه متقابل مسائل اقتصادی و قضایی بی رونقی اقتصادی را موجب افزایش پرونده ها به دستگاه قضایی عنوان کرد.

او با اشاره به نشست مسئولان با مقام معظم رهبری در موضوع اصل 44 قانون اساسی فرمودند در حوزه سیاسی - اجتماعی گام های بلندی برداشته ایم اما در حوزه اقتصادی نیازمند یک حرکت جدی و جهشی هستیم که این جهت را که در ارتباط با مسائل اقتصادی که مشکلاتش باعث شده توانمندسازی در زمینه تولید و رونق اقتصادی کمتر داشته باشیم و از این نقطه به عنوان آسیب استفاده کرده و تحریم ها احساس می کنیم که در این نقطه دچار ضعف هستیم و همین نقطه باعث فشار به ملت ایران و تهدید آنها می شود.
او با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که تاکید کردند نگاه به سرمایه که نگاه ضد ارزش باشد بسیار منفی است و باید به نگاه سرمایه نگاه ارزشی داشته باشیم.
رئیسی با اشاره به اینکه تصدی گری دولت باید نسبت به بخش های اقتصادی کاهش و نظارت آن افزایش پیدا کند گفت: ما تجربه خوبی از تصدی گری دولت در بخش های اقتصادی نداریم. قوانین و مقررات، برنامه های توسعه به این موضوع تاکید کردند که باید تصدی گری دولت روز به روز کاسته و نظارت آن افزایش پیدا کند زیرا دولت کنترل خوبی در بخش های اقتصادی ندارد.

.او بیان کرد: یکی از آفت ها در تولید، عدم توجه به ارزش های حاکمیتی است که در واقع نباید فقط در تولیدات به ارزش افزوده و سود توجه شود.بنابراین می طلبد که بخش ها به این موارد نیز توجه کنند
کد خبر: 202560

وب گردی

وب گردی