تهران - ایسکانیوز: به نظر می‌رسد سرمربی پرسپولیس مشاوران و افراد رسانه‌ای چندان مطلعی در کنارش ندارد.

حمید درخشان دیروز در حاشیه تمرین پرسپولیس علیه کارلوس کی‌روش حرف زد و جواب بسیاری از صحبت‌های او را داد. جواب‌هایی که نشان می‌داد اطرافیان سرمربی پرسپولیس اطلاعات خوبی به او نداده‌اند. کی‌روش در مصاحبه‌اش علیه درخشان، میانگین 1.7 امتیاز از هر بازی خودش را با 1.2 امتیاز از هر بازی درخشان مقایسه کرد، از 5 تیمی که همراه درخشان به لیگ یک رفتند حرف زد و ماجرای محرومیت تیم ملی نوجوانان بخاطر موضوع صغر سنی را وسط کشید. اطلاعاتی که مشخص بود توسط بعضی افراد نزدیک به کی‌روش با دقت جمع آوری شده و به او منتقل شده‌اند.

درخشان دیروز تلاش کرد در حرکتی مشابه، از سابقه کی‌روش انتقاد کند اما اطلاعاتی که او داشت زیاد دقیق نبود. سرمربی پرسپولیس در حاشیه تمرین پرسپولیس گفت کی‌روش 7-8 بازی سرمربی رئال مادرید بوده و بعد هم بخاطر نتایج ضعیف برکنار شده است: «کی‌روش از سوابق ما ایراد می‌گیرد اما سوابق خودش چیست؟ در 8 بازی سرمربی رئال‌مادرید بود و وقتی نتیجه نگرفت اخراجش کردند.» بر خلاف گفته‌های درخشان، کی‌روش از ابتدا تا انتهای فصل 2003/04 سرمربی رئال بود و مجموعا 60 بازی روی نیمکت این تیم نشست. هفته هشتم که درخشان از آن حرف می‌زند رئال با 6 برد، یک تساوی و یک باخت در صدرجدول قرار داشت و طبیعتا کسی به برکناری کی‌روش فکر هم نمی‌کرد.

او در بخشی دیگر از حرف‌هایش به سوابق کی‌روش در تیم ملی پرتغال اشاره کرد: «در پرتغال هم به خاطر دوپینگ بازیکنانش با فدراسیون دعوا کرد و از آنجا هم بیرونش کردند.» صحبت‌های درخشان در حالی است که هیچکدام از بازیکنان کی‌روش در تیم ملی پرتغال دوپینگ نکرده بودند. اواخر سال 2010، کی‌روش و آژانس مبارزه با دوپینگ پرتغال بر سر نحوه نمونه‌گیری از بازیکنان تیم ملی پرتغال درگیر شدند. در نهایت دادگاه عالی ورزش CAS ماه مارس سال 2011 در این دعوا به نفع کی‌روش رای داد.

سرمربی سرخپوشان انتقادات کی‌روش از داور بازی ایران و عراق را هم جوسازی می‌دانست: «آقایان بعد از باخت هر توجیهی که بود آوردند و گفتند که داور به تیم ضربه زده است که به نظر من اشتباه داوری در فوتبال طبیعی است. خیلی ببخشید که این حرف را می‌زنم مگر بازی ایران و ازبکستان نبود که بازیکن ما  نیم متر در آفساید گلش را به ثمر رساند؟ چرا آن زمان این حرف‌ها را نمی‌زدند؟» در دو بازی رفت و برگشت ایران و ازبکستان در مقدماتی جام جهانی، هیچ گل آفسایدی زده نشد. گل ایران در بازی رفت و گل ازبکستان در بازی برگشت سالم بودند. صحنه مشکوک بازی رفت گل صحیح ازبکستان بود که داور به اشتباه نپذیرفت و صحنه مشکوک بازی برگشت به گل سالم محمد نوری مربوط می‌شد که کمک داور به اشتباه آفساید گرفت.

اینطور که به نظر می‌رسد، سرمربی پرسپولیس باید به قکر مشاوران دقیق‌تری برای اینطور درگیری‌های رسانه‌ای باشد.
کد خبر: 202609

وب گردی

وب گردی