تهران-ایسکانیوز: اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه تبریز، درمحکومیت اهانت به ساحت پیامبراسلام(ص) ازسوی نشریه فرانسوی شارلی ابدو، با برگزاری تجمع اعتراضی این حرکت زشت را محکوم کردند.
حجت الاسلام علی خدیوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه ‌های آذربایجان‌شرقی دراین آیین با بیان اینکه این حرکت نخ نما توطئه جدید استکبار جهانی علیه مسلمانان جهان است، گفت: دشمنان جهان اسلام بدانند با این حرکت ها، اسلام و مسلمانان محبوب تر از گذشته خواهند شد.
وی افزود: منطق ما دراین راه و حرکت نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا است که اسلام را با منطق و تحقیق خود بشناسند و نه با تبلیغات دروغین رسانه های غرب علیه اسلام و مسلمانان، که آن را گروه تکفیری تحت عنوان داعش آن را ساخته است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه ‌های آذربایجان ‌شرقی درادامه گفت: امروز دشمن از نفوذ واقعی اسلام درجهان در هراس است و با ترفندهای مختلف درصدد ضربه زدن به مسلمانان است که مسلمانان و دنیای اسلام با وحدت، همدلی و اتحاد می توانند در مقابل این نقشه های شوم آنان ایستادگی كنند.
براساس این گزارش شرکت کنندگان دراین تجمع با در دست داشتن پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی چون، ما عاشق محمد (ص) هستیم، سکوت هرمسلمان خیانت است به قرآن و همچنین با سر دادن شعارهایی مانند لبیک یا محمد و لبیک رحمت العالمین اقدام نشریه  شارلی‌ابدو را محکوم کردند.
همچنین دانشگاه تبریز با محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر نور و رحمت حضرت محمد (ص) بیانیه ای را صادر كرده که دراین تجمع قرائت شد.
دربخشی از این بیانیه آمده است: توهین به اعتقادات و باورهای دینی و شخصیت های بزرگ الهی گناهی نابخشودنی است بویژه اگر این فرد، پیامبر نور و مهربانی، رحمت للعالمین، حضرت محمد(ص) باشد؛ بشارت پیامبر اکرم(ص) به عنوان خاتم الرسل و دین اسلام به عنوان کامل ترین برنامه هدایت زندگی بشر در کتاب های ادیان الهی پیشین نظیر مسیحیت و یهودیت آمده و قرآن نیز از پیامبران گذشته به عنوان هدایت کنندگان انسان ها به نیکی یاد کرده است.
دربخش دیگر این بیانیه تاکید شده است: دانشگاه تبریز اقدام بی شرمانه و دین ستیزانۀ نشریه فرانسوی"شارلی ابدو" در نشر کاریکاتور موهن علیه رسول مهربانی و رحمت را همصدا با تمام مسلمانان، آزادی خواهان و دینداران جهان محکوم كرده و از سازمان ملل و مجامع جهانی می خواهد تا درمقابل هرگونه توهین و اهانت به ادیان توحیدی، عکس العملی مناسب نشان دهند.
کد خبر: 202614

وب گردی

وب گردی