ایسکانیوز: دیپلمات ها روز یکشنبه اعلام کردند شورای امنیت سازمان ملل متحد صبح دوشنبه پشت درهای بسته اوضاع یمن را بررسی خواهد کرد.
در یمن بحران سیاسی تشدید شده و نشست تعیین کننده پارلمان به تعویق افتاده است.
بعد از استعفای عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهو و دولت که تحت فشار شبه نظامیان حوثی صورت گرفت اوضاع به نظر می رسد به بن بست رسیده است.
حوثی ها صنعا، پایتخت را تحت کنترل دارند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، پارلمان یمن که قرار بود در نشستی فوری استعفای رئیس جمهور را بررسی کند این نشست را تا تاریخ نا مشخص به تعویق انداخته است.
جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل متحد در یمن به تماس با گروه اصلی به منظور اجرای توافقنامه سیاسی 21 سپتامبر 2014 ادامه می دهد.
در این توافقنامه خروج حوثی ها از صنعا پیش بینی شده است.
مذاکرات با هدف پایان دادن به بحران سیاسی یمن روز یکشنبه با بن بست روبرو شد زیرا سه حزب سیاسی اصلی این کشور از مذاکرات با گروه شیعه حوثی خارج شدند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از صنعا ، این احزاب که نزدیک به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن هستند اعلام کردند به علت خودداری حوثی ها از عمل کردن به وعده های قبلی خود ، از این مذاکرات خارج شدند.
منصور هادی که مورد حمایت آمریکاست و از متحدان واشنگتن در جنگ علیه گروه القاعده به شمار می رود روز پنجشنبه پس از حمله نیروهای حوثی به محافظان ریاست جمهوری و مستقر شدن در اطراف خانه وی ، از سمت خود استعفا کرد.
این در حالی است که یکی از مشاوران رئیس جمهور یمن روز یکشنبه در گفتگو با شین‌هوا اعلام کرد عبدربه منصور هادی رئیس جمهور این کشور تصمیم گرفته است به منظور ادامه خدمت به کشور، استعفای خود را پس بگیرد.
کد خبر: 202760

وب گردی

وب گردی