تهران ـ ایسکانیوز: آنجلینا جولی بازیگر هالیوود و سفیر آژانس پناهندگی سازمان ملل متحد به عراق سفر کرد. او در این سفر از مرز ترکیه وارد استان دهوک عراق شد و با آوارگانی که در اردوگاه خانکه جا داده شده اند دیدار کرد.

  آنجلینا جولی روز یکشنبه اعلام کرد جامعه بین المللی در وظیفه خود برای حفاظت از غیرنظامیان آسیب دیده از جنگ در شمال عراق و سوریه  شکست خورده است .
فرستاده ویژه آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR)، از  پناهندگان سوری و عراقی های آواره در نزدیکی دهوک در منطقه خودمختار کردستان بازدید و اعلام کرد: من از آنچه که امروز در این منطقه دیدم شوکه شدم. بار پیش که به این جا آمده بودم در سال 2007 بود و حالا بعد از چند سال از درد و رنجی که این اندازه از قبل بیشتر شده است بسیار ناراحتم.

4a687c4e6
او افزود که تنها دو میلیون نفر در سال گذشته در عراق آواره شده اند که نیمی از آن ها در کردستان پناه داده شده اند.
سفیر سازمان ملل اضافه کرد که: تنها نیمی از بودجه اختصاصی به عراق رسیده است و بدون دریافت کمک های بیشتر وضعیت ناپایدار تر و نگران کننده تر از قبل خواهد شد.
او گفت: ما در حال حاضر در عراق با توجه به تمام تلاش ها و خیرخواهی ها و نگرانی ها، شکست خورده ایم و باید رویه ای مناسبت که مردم را ساماندهی کند در پی بگیریم.
همچنین نیل رایت، نماینده کمیساریای عالی پناهندگان در عراق، اظهار تأسف است که تعهدات مالی قدرت های جهان تا کنون نتوانسته بحران پیش آمده برای 13 میلیون نفر از افرادی که به اجبار از خانه های خود در سوریه و عراق بیرون رانده شده اند را رفع کند.


 
کد خبر: 202779

وب گردی

وب گردی