ایسکانیوز: دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور  در هفتادمین جلسه شورای اجتماعی کشور ضمن تاکید بر لزوم جمع آوری معتادین مهاجر در تهران اعلام کرد که در ابتدای شروع به کار دولت وضعیت موجود برای جمع آوری این قشر حدود 500 نفر بوده که برنامه داریم تا عید به 10 هزار نفر افزایش یابد.

او افزود : قرار شده است حداقل 6 ماه برای سم زدایی و درمان این افراد در این مراکز نگهداری شوند. که در این رابطه باید کمیته امداد، شهرداری، نیروی انتظامی و ارگان های مربوطه با هم همکاری لازم را داشته باشند.

او در ادامه ضمن اشاره به خلاهای قانونی در خصوص شورایاری ها خاطر نشان کرد: برای هر نوع مراجعه به رای مردم باید قانون وجود داشته باشد و چون فعلا خلاهای قانونی در این خصوص وجود دارد مقرر شده است شوراها در صورت داشتن مجوز خودشان این انتخابات را برگزار کنند و وزارت کشور نمی تواند در این خصوص وارد شود.

وزیر کشور  با اشاره به  محتوای نشست امروز اشاره کرد:  امروز باید به 4 دستور کار رسیدگی می شد که به دلیل کمبود وقت 3 تا از دستور کارها بررسی شددستور کار اول ایجاد ستاد هماهنگی برای خدمت رسانی در حوزه اجتماعی در این خصوص لازم می دانیم یک شورای هماهنگی برای همکاری در این خصوص با شهرداری ها، استانداری ها و ارگان های مربوطه شکل گیرد. دستور کار دوم خدمت رسانی به حاشیه شهرها است. وزارت بهداشت در این خصوص درباره کارهایی که انجام شده و باید انجام شود گزارشی ارائه داد. اولین اولویت برای خدمت رسانی در این حوزه زندان ها هستند.

رحمانی فضلی در ادامه تصریح کرد: دستور کار سوم در خصوص عملی کردن ستاد صیانت از حجاب و عفاف در این خصوص شورای اجتماعی وزارت کشور در رابطه با دستورالعمل ها و کارهایی که در استان ها انجام می گرفته گزارش خود را ارائه داد.

او در تشریح نشست تخصصی ادامه داد : دستور کار چهارم پیمایشی در خصوص میزان رضایت مندی مردم در حوزه اجتماعی بود که به علت کمبود وقت به جمع بندی نرسید.

او در آخر با اشاره به سفر خود به سمنان و بازدید از کارخانه اسکانیا در خصوص شماره گذاری آنها گفت : اگر استانداردهای سازمان استاندارد حتما رعایت شده باشد ابلاغ کردیم تا به مرحله شماره گذاری برسد.

در خصوص واژگونی اتوبوس ها در جاده ها دیروز طی جلسه ای ابلاغ شد که ظرف مدت یک ماه تمامی اتوبوس هایی که باک اضافی دارند باید باک ها جدا شده و بعد از یک ماه تردد ممنوع خواهند شد.
کد خبر: 202798

وب گردی

وب گردی