اصفهان- ایسکانیوز: صبح امروز معاون پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از این مرکز بادید کرد و  با مدیران این شهرک علمی و تحقیقاتی درباره فعالیت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری به گفت و گو پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز در ابتدای این جلسه امیدی معاون شهرک علمی و تحقیقاتی به ارائه گزارشی از فعالیت های این مجموعه پرداخت. در ادامه ثمری با اشاره به پیشرفت های این شهرک طی سالیان اخیر گفت: ما امروز اینجا هستیم تا از تجربیات مدیران این مجموعه در دانشگاه آزاد اسلامی بهره ببریم.

رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی توسعه فناوری است

او در ادامه افزود: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت جدید توجه به توسعه فناوری است و ما هم سعی کرده ایم مسیر تجاری سازی علم را در پیش گیریم.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر 53 مرکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و مدل دانشگاه به سمتی رفته که چگونه ایجاد درآمد از طریق علم و دانش داشته باشیم. در این 53 مرکز رشد 420 واحد فناور استقرار دارند و ما هم به دنبال این موضوع هستیم که آماری از درآمدهای حاصله داشته باشیم.

ثمری در پایان گفت: پیشنهاد می کنم پیش نویس تفاهم نامه ای برای همکاری های بیشتر بین دو طرف به امضا برسانیم.

شهرک علمی تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی از یک ایده کوچک شکل گرفت

سپس کشمیری مدیر شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به پر بار بودن این گونه جلسات گفت: قطعا این مسیری که ما طی کردیم مسیر قابل نقد و قابل اصلاحی است که دانشگاه آزاد اسلامی می تواند این موضوعات را مورد استفاده قرار دهد. به طور مثال دانشگاه آزاد اسلامی خود منبع نیروی انسانی مورد نیاز خویش را تأمین می کند و این یک امتیاز به حساب می آید.

او در ادامه گفت: این اقدامی که در این شهرک انجام دادیم روزی با یک ایده کوچک در اصفهان شروع شد و البته در فضایی به این پیشرفت رسیدیم که تولید ثروت از دانش و علم قابل دفاع نبود.

او در ادامه با مثبت ارزیابی کردن جهت گیری دانشگاه آزاد اسلامی به سمت اقتصاد دانش بنیان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از سرمایه های کشور است که به درستی این راه را در پیش گرفته است. اما تفاوت جدی بین دو حوزه آموزش و دانش بنیان دارد که باید به دقت بررسی شود.

او در ادامه گفت: توصیه ای که من به مدیران و زحمت کشان دانشگاه آزاد اسلامی دارم این است که برای محتوا اهمیت ویژه ای قائل شوند زیرا محتوا است که باعث پیروزی و شکست در این حوزه می‌شود.

کشمیری در پایان گفت: اما نقطه مشترکی که می توان برای دانشگاه دید این است که اگر دانشجویی برای تبدیل علم به ثروت خود به خارج برود یک امتیاز منفی محسوب می شود اما اگر در داخل کشور علم و دانش خود را تبدیل به صنعت کند یک امتیاز ویژه برای دانشگاه محسوب می شود.

ریسک لازم برای فرهنگسازی تولید ثروت از علم را می‌پذیریم

در ادامه این جلسه واشقانی فراهانی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این گونه اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در راستای فرهنگسازی در این حوزه است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد با اشاره به لزوم حرکت در جهت اقتصاد دانش بنیان گفت: متاسفانه دانشگاه‌ تاکنون در این فرآیند جا مانده است و قصد رساندن خود با سهیم شدن از ریسک مشارکت را پذیرفته است که باز هم تأکید می کنم همه این اقدامات و پذیرش این ریسک برای فرهنگ سازی است.

او در ادامه گفت: ما هم بخشی از نظام هستیم و برای گذر از دانش محور بودن و نزدیک شدن به کارآفرینی به تجربیات شما نیازمند هستیم.

شایان ذکر است در پایان این مراسم پیش نویس تفاهم نامه همکاری بین واحد اصفهان دانشگاه آزاد اسلامی و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حضور واشقانی فراهانی به امضا دو طرف رسید.
کد خبر: 202884

وب گردی

وب گردی