تهران- ایسکانیوز: قائم مقام وزیر کار بر ضرورت توجه به نقش زنان در برنامه ششم توسعه به عنوان عاملی مستقل تأکید کرد و گفت: در حال حاضر 800 گروه همیار برای زنان سرپرست خانوار تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز؛ ابوالحسن فیروز آبادی قائم مقام وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در همایش زنان در مسیر توسعه اجتماعی با تاکید بر برنامه ششم توسعه اظهار داشت: زنان به عنوان بخش قابل توجهی از جامعه می توانند نقش موثری در رشد و توسعه داشته باشند و باید با برنامه ریزی مناسب و شناسایی ظرفیت ها برای فعالیت از این نیروی عظیم استفاده کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر دستیابی به نقطه تعادل و ارائه تعاریف مناسب برای حضور زنان در فعالیت های اجتماعی و اقتصادی افزود: با توجه به وضعیت فیزیولوژیک، زنان در بعضی مشاغل از جمله در حوزه های کشاورزی و خدمات موفق تر عمل می کنند و در بعضی بخش ها از جمله صنعت حضور کمتری دارند و باید با انجام مطالعات عمیق تر در این وزارتخانه و زیر مجموعه های آن نسبت به تعریف جدید مشاغل برای زنان شاخص های مشارکت آنها را ارتقا داد.

فیروز آبادی با اشاره به اینکه نسبت های مناسبی در شاخص های مشارکت زنان در فعالیت های اجتماعی و اقتصادی وجود ندارد ادامه داد: شرکت زنان در فعالیت ها و بازار کار با توجه به نقش آنها در خانواده است و می توان با برنامه ریزی های صحیح و هدایت این نیروی عظیم و کارآمد به سمت حوزه های مورد نیاز در جایگاه مناسب از آنها استفاده کرد.

قائم مقام وزیر کار با اشاره به اینکه بسترسازی برای مشارکت اقتصادی زنان مقدمه ای برای حضور اجتماعی زنان است تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه باید به زنان به عنوان عامل توسعه توجه شود و در این راستا توجه به تکنولوژی می تواند به عنوان یکی از ابعاد مشارکت زنان با توجه به جنبه نرم افزاری فعالیت ها و امکان کار از راه دور با رعایت شئونات شرعی و حفظ زن در خانواده مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان با اشاره به ضرورت توجه به گروه ها و انجیوها در فعالیت های زنان خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد 800 گروه همیار برای زنان سرپرست خانوار تشکیل شده است و باید با توجه به ویژگی های طبیعی و روحی و عاطفی زنان در امور خیریه نیز از این نیروی پر نشاط استفاده کرد.
کد خبر: 202954

وب گردی

وب گردی