تهران-ایسکانیوز :قرار گيري بخش استعدادهای درخشان در جشنواره موسيقي فجر موجب می‌شود هنرمندان انگیزه بیشتری پیدا کنند و تلاش‌ها و تمریناتشان چند برابر شود.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، سی‌امین جشنواره بين المللي موسیقی فجر، وفا حميدي  یکی از هنرمنداني است که در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر با دونوازي ويلون و پيانو در بخش استعدادهاي درخشان حضور دارد.

حميدي در اين باره گفت: از سال 82 نوازندگی ویلن را نزد آقاي شمیم موحد شروع کردم و حدود ده سال با استادانی چون ابراهیم لطفی، سروش شاه محمد و خانم گلریز زربخش آموزش دیدم؛ در حال حاضر نیز با خانم زربخش کار می کنم.

وي ادامه داد: از سال 85  نيز نوازندگي پيانو را نزد سینا خیر آبادی آموزش ديدم و در این مدت نيز با   بهنام ابوالقاسم و تنگیز شاولو خاشویلی کار کرده‌ام.

این نوازنده درباره اجرایش در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر گفت:  اولین بار است که در بخش جنبی جشنواره ی فجر یعنی استعدادهای درخشان شرکت می‌کنم، اما پيش از اين در جشنواره بيست و هشت و بيست و نه در ارکستر رسا حضور داشتم که در بیست و نهمین جشنواره فجر این ارکستر موفق به کسب مقام دوم شد.

حميدي افزود: همچنين در ششمین و هشتمین جشنواره جوان نیز شرکت کرده‌ام كه  درجشنواره  ششم در گروه سنی الف رتبه سوم و در جشنواره هشتم موسيقي جوان در گروه سنی ب رتبه دوم را به دست آوردم. البته لازم به ذكر است در نخستین جشنواره شمسه نيز در بخش ویلن کللاسیک موفق به کسب رتبه نخست شدم.

وي درباره قطعاتي كه در جشنواره امسال اجرا می‌کند، اظهار كرد: برای اين جشنواره قطعاتي از لودیگ فان بتهوون، ویلن سونات شماره ی 5  اپوس 24 (Ludwig Van Beethoven, Violin Sonata No.5, Op.24) در نظر گرفته‌ام.

اين هنرمند درباره بخش استعداد‌هاي درخشان در جشنواره تصريح كرد: قرار گيري بخش استعدادهای درخشان در جشنواره موسيقي فجر موجب می‌شود هنرمندان انگیزه بیشتری پیدا کنند و تلاش‌ها و تمریناتشان چند برابر شود.همچنين علاوه بر اينكه  هنرمندان  هنر خود را به معرض نمايش مي‌گذارند مي توانند  خود را در اين زمينه ارزیابی کنند و  تجربه‌های بسیار مفیدی بدست آورند.

وي در پايان اظهار كرد: با وجود آنكه  پشت کار و تلاش فراوان در تمام گروه‌ها دیده می‌شود اما گروه‌های شهرستانی ممکن است از امکانات کمتری نسبت به گروه‌های تهرانی برخوردار باشند.

وفا حميدي  به همراه کيميا محمدي نوازنده پيانو  جمعه 24 بهمن ساعت 15 در تالار رودکي به صحنه مي‌رود.

سي امين جشنواره بين المللي موسيقي فجر به دبيري دكتر حسن رياحي 24 بهمن تا يكم اسفندماه در تهران برگزار مي شود.

علاقمندان مي‌توانند اخبار و عكس‌هاي مربوط به اين جشنواره را در سايت  www.fajrmusicfestival.com  و يا در اينستاگرام جشنواره به نشاني fajrmusicfestival30  مشاهده كنند.

 
کد خبر: 203248

وب گردی

وب گردی