تهران-ایسکانیوز: حمیدرضا ترقی، مسئول بین الملل حزب موتلفه اسلامی در رابطه با تاثیر ورود مجلس شورای اسلامی در بحث مقابله با کنگره آمریکا در صورت تصویب طرح تشدید تحریم ها  به ایسکانیوز گفت: اقدام مجلس شورای اسلامی، چانه زنی دولت و تیم مذاکره کننده را در عرصه مذاکرات بالا می برد و این توجه را به طرف های غربی می دهد که زیاده خواهی آنها باعث بوجود آمدن چالش های جدی در روند مذاکرات خواهد شد.

وی تصریح کرد: دست دولت در مذاکرات هسته ای باز نیست که هر چه طرف غربی بخواهد موافقت کند،  بلکه موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این رابطه موافقت عموم مردم است.

این فعال سیاسی افزود: این اقدام مجلس شورای اسلامی، باعث اعتماد به نفس و قوت بیشتر تیم مذاکره کننده هسته ای می شود که بتوانند در مقابل زیاده خواهی غربی ها بایستند و اجازه ندهند آنها از اهرم کنگره خودشان علیه ما استفاده کنند.

وی تاکید کرد: وقتی کنگره آمریکا در تصمیم گیری های دولت اوباما دخالت و نظر خودش را اعمال می کند طبیعتا مجلس شورای اسلامی هم مقابله به مثل می کند.

حمیدرضا ترقی در پاسخ به این پرسش که آیا راهکار مجلس شورای اسلامی با طرح افزایش 60 درصدی غنی سازی اورانیوم مناسب بوده گفت: این راهی است که منجر به فعال شدن تمام سایت های هسته ای ایران می شود و از خط قرمز هایی که طرف غربی برای خودشان قائل هستند عبور خواهد کرد.

وی در رابطه با سود و زیان حاصل از مذاکرات هسته ای برای کشورمان گفت: در مذاکرات هسته ای قرار نیست ضرر را محاسبه کنیم اما سودی هم کسب نکرده ایم. ضرر و زیان هایی که در طول یک سال بر اثر فشارهای اقتصادی و تحریم که بر علیه ایران اعمال شده است کم نیستند اما سودهایی که مد نظر ما و دولت بوده هنوز حاصل نشده است.

مسئول بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: موضع گیری کنگره آمریکا در قبال ایران تاثیرات بین المللی دارد زیرا این عمل نشان دهنده اختلافات بسیار جدی بین کنگره آمریکا، دولت اوباما و اسرائیل است و با نظرات اتحادیه اروپا مغایرت کامل دارد و یک اختلاف جدی در جبهه 1+5 بوجود آمده است.

وی تأکید کرد: سخنان وزیر امور خارجه کشورمان در رابطه با اقدام متقابل مجلس ایران با کنگره آمریکا اصلاً مصرف داخلی ندارد زیرا موضعی است که به کمک دولت برای پیگیری سیاست ها در مذاکرات هسته ای بوجود می آید.

ترقی در رابطه با نتیجه مذاکرات هسته ای تصریح کرد: همان طور که محمد جواد ظریف اشاره کرده بود اگر زیاده خواهی کنگره آمریکا و غربی ها همچنان وجود داشته باشد ممکن است مذاکرات هسته ای سال ها طول بکشد و نتیجه ای بدست نیاید.
کد خبر: 203309

وب گردی

وب گردی