تهران-ایسکانیوز: كارشناس بين الملل هدف و تلاش تندروهای آمریکا را تحریک کردن أفراد در داخل ایران علیه برنامه هسته ای عنوان و گفت: جبهه ای متشکل از اسرائیل و برخی قدرت های منطقه و همچنین تندروهای آمریکایی درصدد اند که مخالفت هایی علیه ایران را احیا کنند و فضا را به سمتی ببرند که تندروی در ایران را دامن بزنند.

احمد شیرزاد در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره اقدامات اخیر جمهوری خواهان کنگره در طرح تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در هر عرصه ای اراده دیگران را در انجام اعمال مختلف به سختی می توان پیش بینی کرد اما قطعا این آخرین تلاش تندروها است که فضا را به دوران قبل از مذاکرات برگردانند.

وی افزود: فضای تنش آمیز میان ایران و آمریکا بیش از همه به سود تندروها، اسرائیل و برخی از کشورهای عربی است که در همه حال در پرونده هسته ای ایران و تیرگی روابط این دو کشور از آب گل آلود ماهی می گیرند.

نماینده مجلس ششم شورای اسلامی به قدرت ایران از لحاظ سیاسی – اقتصادی در منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: این قدرت و نفوذ ایران به کام قدرت های منطقه ای خوش نمی آید و قطعا اسرائیل هم به عنوان رقیب ایران به هیچ وجه از تغییر شرایط روابط ایران و غرب استقبال نمی کند.

شیرزاد با بیان اینکه زمان را نمی توان به عقب بازگرداند، گفت: در دولت یازدهم روابط ایران و غرب اگر چه به طور کامل حل نشده اما تحولاتی را به دنبال خود داشته و اکنون با فراز و نشیب های فراوان نسبت به دوران احمدی نژاد و سعید جلیلی وضعیت دچار تغییرات گسترده ای شده است.

وی هدف و تلاش تندروهای آمریکا را تحریک کردن أفراد در  داخل ایران علیه برنامه هسته ای عنوان و خاطر نشان کرد: جبهه ای متشکل از اسرائیل، برخی کشورهای منطقه و همچنین تندروهای آمریکایی درصدد هستند که مخالفت های علیه ایران را احیا کنند و فضا را به سمتی ببرند که تندروی در ایران را دامن بزنند.

کارشناس مسائل سیاسی به مواضع وزارت خارجه در قبال بروز چنین رفتارهایی از سوی جمهوری خواهان آمریکایی اشاره و تصریح کرد: رفتاری قاطعانه مبتنی بر صبر باید در مسیر مذاکرات از سوی دیپلمات های ایرانی مورد رعایت قرار گیرد و در این مسیر از هرگونه موضع گیری عجولانه پرهیز شود.

نماینده مجلس ششم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اتلاف وقت در زمان مذاکرات به نفع ایران نیست، گفت: باید بدون هیچگونه شتابزدگی و با قاطعیت توافق نهایی را به نفع خود تمام کنیم چرا که هر آن ممکن است بروز یک اتفاقی در دیپلماسی همه چیز را بر هم زند لذا باید حواسمان را به خوبی حول محور مذاکرات متمرکز کنیم.

وی درباره واکنش وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به تهدیدات جمهوری خواهان کنگره آمریکا در تشدید تحریم ها علیه ایران گفت: ظریف در بیان خود واقعیات را مطرح کرده و برخی از نیروهای سیاسی در ایران پیش بینی وزیر را می توانند به واقعیت تبدیل کنند اما در هر صورت باید منتظر بمانیم تا ببینیم عکس المعل تندروهای آمریکایی در قبال پرونده هسته ای ایران به چه صورت است و بر همان اساس بتوانیم به اظهارنظر بپردازیم.
کد خبر: 203346

وب گردی

وب گردی