ایسکانیوز: پلیس افغانستان دختر بچه ده ساله‌ای را که از سوی طالبان مجبور به عملیات انتحاری شده بود، پیش از انجام عملیات دستگیر کرد.

به گزارش خامه پرس، رئیس امنیت ملی افغانستان با نشر بیانیه‌ای اعلام کرد که این دختر ۱۰ ساله نامش گلسومه است و توسط «جبار شجاع»، یک‌تن از فرماندهان طالبان در ولایت هلمند از منطقۀ باباجی شهر لشکرگاه و از نزدیک خانه‌اش ربوده شده بود.

نیروهای طالبان این کودک را پس از ربودن مجبور کرده‌اند تا با استفاده از یک بسته از مواد انفجاری که پیش از آن از سوی آنان آماده شده در نزدیکی نیروهای امنیتی حملۀ انتحاری انجام دهد.

این دختر پیش از آن‌که دست به هرنوع اقدامی بزند، خودش را به نیروهای امنیتی تسلیم کرده‌است.

این چندمین‌باری‌ است که طالبان می‌خواهند با استفاده از دختران و کودکان دست به انجام حمله‌های انتحاری در کشور بزنند.

حدود یک‌سال پیش طالبان یک کودک دیگر را به نام سپوژمی در شهرستان خانشین استان هلمند به خاطر انجام حملۀ انتحاری آماده ساخته بودند، اما او خود را به پلیس تسلیم کرد.

هم‌چنان یک‌ماه پیش یک دختر ۲۰ ساله دیگر که از سوی پدرش در ولایت هلمند مسئول انجام حملۀ انتحاری در ولایت هلمند شده بود، خودش را به پلیس تسلیم کرد.

در این بیانیه هم‌چنان آمده‌است که دو تن از نیروهای طالبان به نام‌های «احسان الله» و «لطیف الله» که به تازه‌گی به دستور ملا عمر، یک‌تن از فرمان‌دهان طالبان در کنر به خاطر انجام فعالیت‌های انتحاری به کابل آمده بودند، توسط نیروهای امنیت ملی بازداشت شدند.

این افراد در ناحیۀ دوازدهم شهر کابل با مقداری جنگ‌افزار و یک موتر بازداشت شده‌اند.

 
کد خبر: 203496

وب گردی

وب گردی