تهران- ایسکانیوز- افزایش قیمت آب نیازمند مصوبه مجلس است و تا زمانی که مجلس رای به افزایشس قیمت آب نداده و شورای نگهبان آن را تایید نکرده ، هیچ اتفاقی در این بخش رخ نمی دهد.

معاون وزیر نیرو در نشست خبری در خصوص طرح پیشنهادی کمیسیون تلفیق مبنی بر رایگان بودن آب بهای کم مصرف ها، گفت: در حال حاضر نیز به نوعی هزینه آب کم مصرف ها رایگان است.

رحیم میدانی ادامه داد در حال حاضر روش محاسبه آب بها پلکانی و به نفع مصرف کنندگان است و باید توجه داشت که شرکت های آب و فاضلاب زیان ده هستند و باید از آنها نیز حمایت کرد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفای، اظهار داشت: در لایحه بودجه وزرات نیرو پیشنهاد کرد قیمت آب به تصویب شورای شهر هر استان برسد که این موضوع در کمیسیون تلفیق رد شد.

میدانی در خصوص تخصیص منایع برای خشکسالی نیز اظهار داشت: در سال جاری 420 میلیارد تومان از سوی دولت برای مدیریت خشکسالی شهرها و روستاها تخصیص داده شد که از این میزان 30 درصد پرداخت شده و 30 درصد دیگر نیز در روزهای آینده پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص کیفیت آب تهران نیز اظهار داشت: خوشبختانه از سوی مراجع مختلف کیفیت آب شرب طبق استاندارد ملی اعلام شده و آب شرب تهران مشکلی ندارد و اگر به عنوان نمونه در یک چاه مقداری آرسنیک بالا باشد در مخلوط با سایر آب ها به میزان استاندارد خواهد رسید.

معاون وزیر نیرو در امور آب وآبفا اضافه کرد: برنامه ریزی های لازم صورت گرفته تا تابستان سال آینده مشکلی برای هموطنان در خصوص آب شرب بوجود نیاید ولی مهمترین مسئله مدیریت مصرف آب از سوی همه مردم جامعه است.
کد خبر: 203529

وب گردی

وب گردی