ایسکانیوز: مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان از عضویت 42 هزار زن مددجو در این صندوق خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که به زودی با بهزیستی منعقد می شود این تعداد افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، محمدرضا رستمی مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر امروز دوشنبه در همایش زنان در مسیر توسعه با تأکید بر برنامه ششم توسعه برگزار شد اظهار داشت: وزارت رفاه 4 صندوق تامین اجتماعی، بازنشستگی کشور، بازنشستگی کارکنان فولاد و صندوق بیمه اجتماعی دارد که صندوق بیمه اجتماعی روستاییان در راستای صندوق های ذکر شده در سال 84 تاسیس شد که هدف آن بیمه اجتماعی سه قشر کشاورزان، روستاییان و عشایر است.

وی افزود: بر اساس قانون تامین اجتماعی کسانی را شامل می داند که در یک کارگاه مشغول به کار باشند همچنین زنان خانوار، سرپرست خانوار و کشاورزان قبلا تحت پوشش صندوق های بیمه اجتماعی می توانستند عضو تامین اجتماعی شوند اما از سال 84 با تاسیس این صندوق و با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از شاغلان کشور فاقد کارفرما هستند لازم بود برای آنها چاره ای اندیشیده شود که در این راستا صندوق بیمه اجتماعی روستاییان ایجاد شد تا تمامی کشاورزان، روستاییان و عشایر تحت پوشش قرار گیرند.

رستمی ادامه داد: این صندوق در حال حاضر یک میلیون و 250 هزار نفر را تحت پوشش قرار دارد و این در حالیست که 6 میلیون خانوار واجد عضویت در این صندوق هستند.

وی به نحوه تامین مالی این صندوق اشاره و تصریح کرد: این صندوق تحت عنوان ذخایر سرمایه گذاری می شود و سه دسته خدمت را به جامعه هدف خود ارائه می دهد.

رستمی به خدمت اول این صندوق اشاره کرد و گفت: خدمت اول بیمه بازنشستگی است و هر کسی که 15 سال حق بیمه بدهد می تواند بیمه بازنشستگی دریافت کند.

وی افزود: خدمت دوم صندوق مربوط به مقوله از کار افتادگی است که شامل از کار افتادگی کلی و جزیی می شود و بر اساس قوانین تامین اجتماعی انجام می گیرد.

به گفته مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان خدمت سوم این صندوق مربوط به فوت شدگانی است که تحت پوشش صندوق بوده اندو به بازماندگان این افراد بر اساس قوانین مبالغی اختصاص می یابد.

وی افزود: کسب حق بیمه این صندوق در سال 120 هزار تومان است که به صورت یک جا از بیمه شده دریافت می شود.

رستمی با بیان اینکه ما یک صندوق حمایتی هستیم تصریح کرد: در همین راستا تفاهم نامه ای با کمیته امداد و بهزستی منعقد کرده ایم تا بر اساس آن سهم بیمه شده از سوی این نهادها پرداخت شود و دو برابر آن نیز از طرف دولت پرداخت می شود.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان از عضویت 42 هزار زن مددجو بهزیستی در این صندوق خبر داد و خاطر نشان کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که بزودی با سازمان بهزیستی منعقدمی کنیم تعداد این افراد افزایش می یابد.
کد خبر: 203600

وب گردی

وب گردی