ایسکانیوز:مدیر کل بهزیستی شهرستان های استان تهران از افزایش 60 درصدی تعداد خانواده های زن سرپرست نسبت به 10 سال پیش در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، پرویز زارعی در همایش امروز دوشنبه در همایش زنان در مسیر توسعه با تأکید بر برنامه ششم توسعه برگزار شد اظهار داشت: در مطالعه ای که طی سه سال با همکاری گروه همیار زنان سرپرست خانوار انجام شد به این نتیجه رسیدیم که اگر به فرزندان این زنان توجه نکنیم تلاش ما برای توانمندسازی این زنان بیهوده خواهد بود.

وی با اشاره به مستمری این زنان نیز گفت: سالانه 3 هزار میلیارد تومان برای مستمری این زنان کنار گذاشته می شود و ضرورت دارد نگاه ویژه ای به این زنان در برنامه ششم توسعه صورت گیرد.

زارعی تاکید کرد: تعداد خانواده های زنان سرپرست خانوار نسبت به 10 سال پیش 60 درصد افزایش داشته است که بیشترین علت آن طلاق بوده است که این امر خود نیازمند برنامه ریزی های جدی است.

در ادامه این همایش فرحناز رافع رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تاکید بر نگاه ویژه به زنان سرپرست خانوار در برنامه ششم توسعه اظهار داشت: قشر عظیم زنان باید جایگاه مطلوب خود را پیدا کند که برای تحقق این امر باید توانمندی هایشان را باور کنند و آن را به ظهور برسانند.

همچنین باید نشان دهند که می توانند هم پای مردم در فعالیت های اجتماعی شرکت کنند.

رافع تاکید کرد: دادن فرصت به زنان موجب ارتقای فعالیت ها در وضعیت اجتماعی حال حاضر می شود و نتیجه آن دستیابی به عدالت اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی است.
کد خبر: 203630

وب گردی

وب گردی