تهران – ایسکانیوز : عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای جبران کسری بودجه سال 94 مجبوربه حذف یارانه دهکهای پردرآمد است و دولت برای عملیاتی شدن بودجه باید به این کار تن دهد.

موسی الرضا ثروتی با بیان این مطلب به ایسکانیوز گفت: با توجه به رقم 48 هزار میلیارد تومان که به عنوان مبلغ کل یارانه در قانون اجرای طرح هدفمندی یارانه ها پیش بینی شده است.

وی افزود: دولت متعهد شده تا 30 هزار میلیارد تومان از محل افزایش حاملهای انرژی کسب کند که علاوه بر آن برای کسب 11 هزار میلیارد تومان دیگر نیز در قانون بودجه پیش بینی هایی صورت گرفته است .

ثروتی گفت: در حال حاضر دولت باید رقم 4 هزار و 800 میلیارد تومان بابت اجرای بیمه سلامت و 42 هزار میلیارد تومان نیز بابت اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها به مردم پرداخت کند . در کنار این هزینه ها دولت موظف بوده تا رقم 10 هزار میلیارد تومان نیز به عنوان یارانه بخش تولید و 2 هزار میلیارد تومان نیز یارانه بیمه بیکاری پرداخت کند که برای این مهم با کسری بودجه روبرو هستیم.

وی افزود: با توجه به هزینه های 59 هزار میلیارد تومانی که باید صورت بگیرد دولت فقط 41 هزار میلیارد تومان درآمدزایی داشته است لذا اکنون دولت با 12 هزار میلیارد تومان کسری بودجه روبرو است که انتظارمیرود برای سال 94 دولت برنامه های پیشگیری کننده ای در همین راستا ارائه دهد تا با کسری بودجه مواجه نشود.

نماینده مردم بجنورد با اشاره به کسری بودجه دولت در پرداخت یارانه به مردم گفت: درحال حاضردولت نتوانست یارانه بخش تولید را اجرایی کند این در حالی است که بر اساس بودجه در نظر گرفته شده رقم 10 هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه بخش تولید باید پرداخت می شد .

به گفته وی، از رقم کل یارانه مرحله دوم هدفمندی رقمی معادل 2 هزار میلیارد تومان نیز به بیمه بیکاری اختصاص داده شده بود که این مهم نیز اجرایی نشده است و بر همین اساس دولت در سال 94 باید با پرداخت یارانه به نیازمندان و قطع یارانه ثروتمندان مشکل کسری بودجه در توزیع یارانه ها را جبران کند.
کد خبر: 203665

وب گردی

وب گردی