مدیر کل کوی دانشگاه تهران درباره اسکان تابستانی دانشجویان در کوی دانشگاه گفت: دانشجویان از بیست و یکم تیر ماه امسال ساکن خوابگاه خواهند شد.


موسی عنبری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز درباره نحوه تعلق گرفتن خوابگاه به دانشجویانی که در بین تحصیل آن‌ها وقفه افتاده است، با بیان اینکه خوابگاه تابع مقررات آموزشی است تصریح کرد: این دانشجویان اگر از نظر آموزش مشمول شرایط سنوات نشده باشند با در شرایط سنوات اول باشند می‌توانند از خدمات رفاهی استفاده کنند.


وی با اشاره به دانشجویانی که برای مثال از مرخصی استفاده کرده‌اند تشریح کرد: اگر دانشجویی دو سال درس خوانده است و با یک وقفه 2 ساله مواجه شده و دوباره در سال پنجم برای ادامه تحصیل خود به دانشگاه بازگردد، صندوق رفاه به این دانشجو خدمات ارائه نمی‌کند. برای ذکر نمونه ی دیگر باید گفت که دانشجوی کارشناسی ارشد چهار نیمسال می‌تواند از خدمات صندوق رفاه استفاده کند و اگر فردی دو نیمسال از خدمات رفاهی استفاده کرده و دوباره بعد از سه نیمسال برای ادامه تحصیل بازگشته است، دیدگاه صندوق رفاه این است که دیگر نمی‎تواند از خدمات رفاهی استفاده کند.


عنبری تصریح کرد: اگر بین تحصیل کسی وقفه‌ افتاده باشد که از نظر آموزش متعارف باشد، برای مثال کسی مرخصی گرفته و آموزش با آن مرخصی موافقت کرده است، وقفه ی مذکور جزء سنوات دانشجو حساب نمی‌شود و ما می‌توانیم خدمات رفاهی را در اختیار دانشجو قرار بدهیم.


وی همچنین گفت: به دانشجویانی که ترمشان حذف مجاز شده‌است، نیز خدمات رفاهی تعلق می‌گیرد.


مدیر کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران با بیان اینکه ارائه خدمات رفاهی تابع ضوابط خاصی است افزود: اگر آن ضوابط به خوبی رعایت شده باشد، بر اساس مقررات آموزشی به دانشجو خوابگاه تعلق می‌گیرد.


وی در تشریح این ضوابط گفت: برای مثال دانشجوی خوابگاه متأهلان باید در شرایط مجاز درخواست خوابگاه کند، اگر یک نیمسال از درس او باقی مانده باشد و درخواست خوابگاه کند به این دلیل که حداقل قرارداد خوابگاه متأهلان یکسال است به این دانشجو خوابگاه متأهلان تعلق نمی‌گیرد.


عنبری در ادامه به تشریح بیشتر شرایط دانشجویانی که بین تحصیل آن‌ها وقفه افتاده است پرداخت و اذعان داشت: برای دانشجویی که از نظر آموزش وقفه تحصیلی او مجاز شناخته شده‌است نیز در صورت نیاز بررسی در پرونده صورت می گیرد و اگر حتی خدمات رفاهی برای دانشجو حذف شده باشد مجدد به دانشجوی روزانه در زمینه خدمات رفاهی کمک می‌شود.


مدیر کل کوی دانشگاه تهران با بیان این نکته که باید توجه داشت که بین خدمات رفاهی و آموزشی همیشه برابری وجود ندارد، تصریح کرد: اینگونه نیست که اگر آموزش اجازه تحصیل به دانشجویی داد، خدمات رفاهی هم همیشه شامل حال او شود. برای مثال اگر  دوره ی کارشناسی ارشد دانشجویی  7 نیمسال طول بکشد و آموزش اجازه تحصیل به او بدهد، تنها 4 نیمسال به او خوابگاه تعلق گرفته و دیگر نمی‌تواند از خوابگاه استفاده کند.


عنبری درباره خوابگاه‌های خودگردان نیز با بیان اینکه دانشجو از طرف دانشگاه به این خوابگاه‌ها معرفی می‌شود گفت: خوابگاه‌های خودگردان نیز تحت نظارت و بررسی دانشگاه هستند. مقررات استفاده از خوابگاه خودگردان همان مقررات صندوق رفاه است، اما مقررات پرداخت شهریه آن با خوابگاه‌های خود دانشگاه متفاوت است و شهریه آن‌ها بیشتر از دانشگاه است.

کد خبر: 20372

وب گردی

وب گردی