ایسکانیوز: فرماندار تهران گفت:340 هکتار از اراضی کشاورزی و باغات تهران امسال مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده است.

عیسی فرهادی گفت : تجهیز 260 هکتار از زمین های کشاورزی و باغات شهرستان تهران جزو اولویت های این شهرستان بود که با تلاش های صورت گرفته، این میزان به 340 هکتار افزایش یافت.

وی با بیان اینکه زمین های کشاورزی و باغات شهرستان تهران عمدتا در مناطقی مانند دره کن، سولقان و بخش های دیگری از منطقه 22 قرار دارد گفت: بدین ترتیب حدود 100هکتار بیشتر از سهمیه در نظر گرفته شده برای این شهرستان زمین های کشاورزی مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده اند.

فرهادی تصریح کرد: زمین های زراعی و باغات شهرستان تهران تا پایان سال 1395 به سیستم های نوین آبیاری مجهز می شود.

فرهادی با اشاره به اینکه 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود و تنها 10 درصد آن به مصرف شرب و صنعت می رسد خاطرنشان کرد: استفاده از روش های نوین آبیاری در کشاورزی شرط لازم برای کاهش مصرف آب در این بخش است.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه 700 هکتار زمین های کشاورزی و باغات شهرستان تهران در سال 1392 مجهز به آبیاری تحت فشار شده است تصریح کرد: دو هزار هکتار دیگر از زمین ها و باغات شهرستان باید تحت آبیاری با استفاده از سیستم های نوین قرار گیرند.

وی گفت: سال 1394 تعدادی از باغات کن و زمین های کشاورزی این منطقه به سیستم آبیاری تحت فشار و قطره ای مجهز خواهد شد.

فرهادی یکی از مشکلات مبتلابه بخش آب را استفاده نشدن از پساب های تولیدی عنوان کرد و افزود: 300 میلیون مترمکعب پساب در تهران داریم که هیچ استفاده ای از آن نمی شود.

فرماندار تهران گفت: استفاده از پساب در برخی کشورها به گونه ای است که از آن برای شرب استفاده می شود ولی در کشور تنها هدر می رود.

وی افزود: توجه ویژه به سیستم فاضلاب تهران و کمک به توسعه هرچه سریعتر این سیستم استفاده از پساب در بخش کشاورزی را ممکن خواهد ساخت.

معاون استاندار تهران غرق آبی کردن مزارع کشاورزی را هدردادن آب دانست و تاکید کرد: استفاده از شیوه های نوین کشاورزی و آبیاری از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرهادی گفت: اگر به سمت استفاده از آبیاری قطره ای و فشاری برویم 33 درصد کاهش در مصرف آب خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، مطالعات مقدماتی طرح فاضلاب تهران توسط برنامه عمرانی سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی از سال ١٣٥٠ آغاز شد.
کد خبر: 203744

وب گردی

وب گردی