ایسکانیوز: مقام های آمریکایی از تعطیل شدن سفارت این کشور در صنعا پایتخت یمن تا اطلاع بعدی خبر دادند.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری فرانسه که این خبر را مخابره کرده ، به جزئیات بیشتری اشاره نکرده است.
آسوشیتدپرس نیز به نقل از دفتر امنیت سفارت آمریکا اعلام کرد که با توجه به استعفای رئیس جمهوری یمن ، نخست وزیر و کابینه این کشور و با توجه به نگرانی های کاخ سفید از شرایط حال حاضر در صنعا، سفارت آمریکا در یمن خدمات کنسولی را خود محدود به اتباع آمریکایی کرده است.
پس از آنکه چهارشنبه گذشته دولت یمن به نخست وزیری خالد بحاح کناره گیری کرد ، عبدربه منصورهادی رئیس جمهوری این کشور نیز دراقدامی غافلگیرکننده استعفا کرد تا التهاب سیاسی آن کشور در کمتر از 24 ساعت به شدیدترین درجه خود برسد.
رئیس جمهوری یمن در شرایطی در اعتراض به نامناسب بودن شرایط برای ادامه کار از سمت خود کناره گیری کرد که سه شنبه شب با «انصارالله» بر سر توافقنامه صلح و مشارکت و تعدیل پیش‌نویس قانون اساسی به توافق رسیده بود.
ناکامی پارلمان یمن برای بازگرداندن رئیس جمهوری و هیات دولت به پست های خود و ناموفق بودن تلاش برای تشکیل جلسه اضطراری در روزهای گذشته هم اوضاع یمن را بیش از پیش بحرانی و فضای سیاسی را مبهم کرده است.
"جمال بن عمر" فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، که از هفته گذشته در آن کشور به سر می برد نیز به دیدارهای خود با طرف‌های مختلف با هدف اجرای توافق سیاسی امضا شده در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴، ادامه می‌دهد.
دیدارهایی که بسیاری از طرف های سیاسی به موفقیت آن امیدوار نیستند.
کد خبر: 203871

وب گردی

وب گردی