تهران- ایسکانیوز: معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اهمیت جوانان در کشور تاکید کرد: نسل جوان بزرگترین سرمایه های ایران هستند و شهدای نوجوان سرمایه های نمادین ما هستند تا جوانان بدانند در طول تاریخ انقلاب اسلامی حضور جوانان به چه صورتی بوده است.

وی در توصیه به جوانان کشور و دانش آموزان گفت: جوانی فرصت بزرگی است و باید قدر آن را بدانیم و از آن در تحول درون خود و جامعه استفاده کنیم.

اسحاق جهانگیری در مراسم تجلیل از نفرات برتر نوزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور بیان کرد: باید از موضع دین به جوانان حرمت بگذاریم و آنها را به متن بیاوریم اگر آنها مأیوس شوند آینده کشور به خطر می افتد.

جهانگیری افزود: فارغ از سلیقه سیاسی شهدا بر بام نظام و کشور می درخشند و شهید و شهادت را باید فراتر از همه مسائل نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه در جامعه نیاز به اخلاق و انصاف داریم افزود: در جامعه امروزی هیچ الگویی بهتر از شهدا برای رسیدن به اخلاق و انصاف نیست. شهدا و انقلاب اسلامی می توانند قرن ها سرمایه ای برای اداره نظام باشند و دولت تدبیر و امید خود را مکلف به تکریم و ادامه راه انقلاب و شهدا می داند.

معاون اول رئیس جمهور در پایان سخنرانی خود اظهار داشت: یقیناً با رهبری مقام معظم رهبری و انسجام ملت مسیر شهدا و انقلاب اسلامی پیش خواهد رفت.

شایان ذکر است، در دومین کنگره ملی شهدای نوجوان لوح تقدیری با حضور آیت الله محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و معاون رئیس جمهور و فانی رئیس آموزش و پرورش و معظمی معاون امور فرهنگی و اجتماعی به خانواده معزز شهدای 8 سال دفاع مقدس اهدا شد.
کد خبر: 204001

وب گردی

وب گردی