تهران-ایسکانیوز: پنجمین جلسه بررسی طرح تجمیع ساختمان های پراکنده دانشگاه آزاد اسلامی در تهران به ریاست حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عصر دیروز برگزار شد.

محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به جزئیات این جلسه گفت: تجمیع ساختمانهای پراکنده واحدهای مستقر در تهران اعم از واحد تهران مرکز، تهران شمال، تهران جنوب، تهران غرب، پزشکی، الکترونیک و سازمان مرکزی در 7 پردیس دانشگاهی از اولویت های دکتر میرزاده ریاست دانشگاه بود که از مهرماه سال گذشته دستور آن به معاونت عمرانی دانشگاه داده شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه ساختمان های دانشگاه آزاد اسلامی مستقر در تهران از نظر شکل ظاهری و فیزیکی، منظر مناسبی ندارد، گفت: لازمه انجام فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی، داشتن سختمان و محوطه مناسب است و این موضوع از اهمیت ویژه ای برای دانشگاه برخوردار است.

هاشمی ادامه داد: در جلسه دیروز روسای واحدهای دانشگاهی گزارش کار خود را عرضه کردند که خوشبختانه نشان دهنده پیشرفت مناسبی بود.

وی گفت: واحد تهران جنوب با کمک سازمان زمین شهری و در کنار دانشکده فنی مهندسی واقع در خیابان آهنگ یک سایت 12 هکتاری فراهم کرده است که کار طراحی آن آغاز شده است که پس از گرفتن پیمانکار، فرآیند ساخت و ساز آن آغاز و همچنین ساختمان های موجود تبدیل به احسن می شوند.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: واحد تهران مرکز نیز مذاکراتی با وزارت دفاع داشته و قرار شد سایت قدیمی این وزارتخانه با عنوان سایت جنگ افزار با 17 هکتار فضا که دسترسی  مناسبی به مترو و اتوبان امام علی(ع) دارد را خریداری کند.

وی گفت: این سایت از امکانات و فضای مناسبی برخوردار است و بنای ما این است سایت تولیدات نظامی تبدیل به یک دانشگاه معتبر شده و ساختمان های قدیمی و میراث فرهنگی آن نیز حفظ شود.

هاشمی در خصوص واحد تهران پزشکی نیز بیان کرد: این واحد در زمین 6 هکتاری کنار واحد علوم و تحقیقات نزدیک بیمارستان فرهیختگان منسجم می شود.

وی تصریح کرد: برای تجمیع واحد تهران غرب نیز در حال مذاکره با سازمان زمین شهری و تهیه زمین مناسبی در مرکز شهر هستیم.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه واحد الکترونیک نیز در یکی از ساختمانهای واقع در پاسداران مستقر شده است، گفت: خوشبختانه 95 درصد کار تجمیع سازمان مرکزی نیز انجام شده است.

 
کد خبر: 204340

وب گردی

وب گردی