ایسکانیوز: سرویس سلامت ملی بیش از اقتصاد برای مردم اهمیت دارد. به طور حتم وقتی مردم 100 روز دیگر به پای صندوق های رای می روند، اهمیت این موضوع برای آن ها بیشتر خواهد شد.

این مسئله تازه کشف شده که تحلیلگران روزنامه ایندیپندنت در طی یک نظر سنجی به آن پی بردند، قطعا بر امید ها و آرزوهای حزب کارگر تاثیر مثبت خواهد گذاشت. اکنون در بریتانیا نبرد ثروت و سلامت در جریان است. در حالی که حزب محافظه کار بر موضوع اقتصاد و برابری تاکید می ورزد، حزب کارگر تمرکز خود را بر موضوع سلامت و بیمه های درمانی معطوف کرده است.

سرویس سلامت ملی در حالی تبدیل به یکی از بزرگترین دغدغه های رای دهندگان شده است که فصل زمستان همیشه موعد بحران های اورژانسی است که بر اثر تصادفات جاده ای و سرما رخ می دهند.با این حال حزب کارگر نباید خیلی خوشحال باشد، زیرا پس از هر خبر خوبی ،‌خبر بدی نیز قرار دارد.

دیوید کامرون و اد میلیبند به یک اندازه تعهد کرده اند که به این سرویس و خدمات پول تزریق کنند و به علاوه محافظه کاران در نظر سنجی های روزنامه ها ، برای اولین بار از سال 2011، در محبوبیت از حزب کارگر پیش افتاده اند.
امروز اد میلیبند در رابطه با سرنوشت سرویس سلامت ملی " ان اچ اس" هشدار داد و اعلام کرد به دنبال سیاست های ریاضت اقتصادی دولت که کشور را به دهه سی میلادی شبیه کرده، این برنامه در معرض نابودی قرار گرفته است.

او در سخنانی گفت:" آینده خدمات سلامت عمومی در این انتخابات مشخص خواهد شد."
رهبر حزب کارگر در سخنان خود از برنامه 10 ساله این حزب برای نجات برنامه سلامت عمومی پرده برداشت و اعلام کرد جزییات این طرح در آینده نزدیک به اطلاع عموم خواهد رسید. او تعهد کرد که دولت حزب کارگر انقلابی در بیمه های درمانی بوجود آورد که به دنبال آن بازنشستگان مجبور نباشند به بیمارستان بروند و برای یک معاینه ساده پول هنگفت بپردازند.
او در ادامه خاطر نشان ساخت، دولت حزب کارگر بودجه را به نحوی تنظیم خواهد کرد که سیاست های خدمات اجتماعی و درمانی گسترش یابند.

8-PollGraphic

براساس نظرسنجی ها ، از هر پنج نفر، سه نفر(59 درصد)گفتند هنوز نمی دانند در انتخابات به چه حزبی رای خواهند داد. سیاست های احزاب در رابطه با برنامه سلامت ملی و بیمه های اجتماعی بیشترین تاثیر را در تصمیم آن ها خواهند گذاشت. تنها 34 درصد شرکت کنندگان موضوع اقتصاد را ارجح تر از موضوع برنامه های درمانی و اجتماعی دانستند.
67 درصد زنان شرکت کننده نیز موضوع سلامت را مهمتر از سلامت عنوان کردندف در حالی که پنجاه درصد مردان چنین نظری داشتند.43 درصد مردان شرکت کننده در مقابل 26 درصد زنان ، موضوع اقتصاد را مهمتر دانستند.

29 درصد این افراد گفتند که به دولت کامرون در خصوص نجات برنامه سلامت ملی اعتماد دارند، درحالی که اکثریت شرکت کنندکگان که بالغ بر 65 درصد ان ها بود، عقیده داشتند دولت کامرون در صورت ادامه کار، برنامه سلامت ملی را به نابودی خواهد کشاند.در مقابل 65 درصد شرکت کنندگان نیز گفتند به اد میلیبند اعتماد ندارند.به نظر می رسد در چنین مرحله ای نمی توان برنده انتخابات سراسری صد روز آینده را پیش بینی کرد، هر کدام از طرفین که تلاش بیشتری برای برابری اجتماعی و گسترش بیمه های درمانی کند، شانس بالاتری برای پیروزی خواهد داشت.
آقای میلیبند در سخنرانی خود در بیمارستان ترافورد، بیمارستانی که در سال 1948 به دنبال اجرای برنامه سلامت ملی احداث شد گفت:"اگر به سیاست های پنج سال گشذته آقای کامرون نگاه بیاندازید ، می توانید بفهمید که نمی توان در زمینه برنامه سلامت ملی به او کمترین اطمینانی کرد."
او در ادامه گفت:"او سیاست های اشتباهی را این زمینه اتخاذ کرده و منابع کافی برای گسترش برنامه سلامت ملی را به کار نبسته است، این سهل انگاری های او بدین معنا است که شما باید بیش تر وبیش تر برای درمان و معاینه خود پول پرداخت کنید."
سخنگوی حزب محافظه کار نیز در واکنش به سخنان اد میلیبند گفت:" ما می دانیم که اد میلیبند برنامه سلامت ملی را تبدیل به سلاح خود کرده تا با استفاده از آن به اهداف سیاسی خود دست پیدا کند .او هیچ برنامه اقتصادی ندارد، اقدامات او اقتصاد را به نابودی خواهند کشاند، سیاست هایی که به در نهایت به نابودی برنامه های سلامت و پزشکی خواهند انجامید.یونان نیز در نهایت مجبور شد بودجه سیاست های درمانی خود را به 14 درصد سال قبل آن برساند،‌زیرا دولتمردان این کشور نیز درزست همانند آقای میلیبند هیچ ایده ای ندارند برای هزینه کردن، باید منابع درآمد افزایش یابند."
کد خبر: 204402

وب گردی

وب گردی