تهران-ایسکانیوز: نادر مشایخی رهبر ارکستر شهر تهران اجرا در سی‌امین جشنواره فجر را اتفاق مثبتی دانسته و آن را برای ارکستر شهر تهران شروعی خوب برای کار ارکستر می داند. این ارکستر قطعه «شهیدان خدایی» که مضمونی در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی دارد را در جشنواره اجرا خواهد کرد.



nn



به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز: سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر شهر تهران با همراهی ارکستر شهر تهران در بخش جنبی سی‌امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر روی صحنه می رود.


نادر مشایخی درباره این اجرا گفت: ما قطعات مختلفی را برای اجرا در جشنواره آماده کرده‌ایم که امیدوارم مورد توجه مخاطبان موسیقی قرار بگیرد.


وی درباره انتخاب قطعاتی که ارکستر تهران اجرا می کند، اظهار کرد: سعی کردیم سلایق شنیداری مختلف را مد نظر قرار دهیم. بنابراین نیمی از کارها از قطعات ایرانی بوده و نیم دیگر خارجی است.


رهبر ارکستر شهر تهران ادامه داد: قصد داریم بخشی از سرودهایی را که مورد علاقه مخاطبان بوده و آرمان‌های انقلاب اسلامی را هم خود دارند، اجرا کنیم. از این رو «شهیدان خدایی» از ساخته‌های زیبای آقای هوشنگ کامکار یکی از قطعاتی است که در بخش کارهای ایرانی و به احترام آرمان‌های انقلاب اجرا می کنیم.


مشایخی درباره اجرای قطعاتی از آهنگسازان خارجی، گفت: در این بخش قطعاتی از سرگئی پروکوفیف، شوستاکوویچ، بتهوون و باخ را اجرا می کنیم.


او اظهار کرد: همچنین بخشی از ساخته‌های آروو پرت آهنگساز استونیایی را در دو حالت روی صحنه خواهیم برد. حالت اول با سازهایی که خود این موزیسین نوشته است و حالت دوم با سازها و تنظیم ایرانی است که من انجام داده‌ام.


 رهبر ارکستر شهر تهران در ادامه افزود: دو سال پیش به این آهنگساز پیشنهاد اجرای کارهایش با سازهای ایرانی را دادم که بسیار خوشحال شد و از این موضوع استقبال کرد. با هماهنگی آقای ریاحی دبیر محترم جشنواره از ایشان برای حضور در جشنواره موسیقی فجر دعوت کرده‌ایم. ایشان سال گذشته هم دعوت شدند اما به دلیل تعدد جشنواره‌هایی که در این فصل در کشورهای اروپایی برگزار می‌شود فرصت حضور به ایران را نیافتند.


مشایخی بیان کرد: ایشان دوست دارند به ایران سفر کنند و به دعوت ما هم پاسخ منفی نداده است، اما با این حال فکر نمی‌کنم در این فرصت کم بتوانند خودشان را به جشنواره برسانند.


این رهبر ارکستر درباره اجرای ارکستر شهر تهران در سی‌امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: حس خیلی خوبی به این اجرا دارم و آن را فرصتی برای یک شروع خوب می‌دانم. من در این ارکستر تمام آنچه را که به نظرم درست بوده انجام داده‌ام و امیدوارم روی صحنه بتوانیم رضایت مخاطبانمان را جلب کنیم.


ارکستر شهر تهران 24 بهمن ساعت 18:15 دقیقه در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.


سي امين جشنواره بين المللي موسيقي فجر به دبيري دكتر حسن رياحي 24 بهمن تا يكم اسفندماه در تهران برگزار مي شود.


 علاقمندان مي‌توانند اخبار و عكس‌هاي مربوط به اين جشنواره را در سايت www.fajrmusicfestival.com و يا در اينستاگرام جشنواره به نشاني fajrmusicfestival30 مشاهده كنند.

کد خبر: 204486

وب گردی

وب گردی