تهران-ایسکانیوز: گرایش های شکل دادن فلزات، استخراج فلزات و نانو مواد در مقطع کارشناسی ارشد و نانو مواد در مقطع دکتری از مهر ماه سال 94 در واحد علوم و تحقیقات راه اندازی خواهد شد.

علیرضا خدابنده رئیس دانشکده مهندسي مواد و متالورژی این واحد دانشگاهی گفت: گرایش های شکل دادن فلزات، استخراج فلزات و نانو مواد در مقطع کارشناسی ارشد و نانو مواد در مقطع دکتری از مهر ماه سال 94 در واحد علوم و تحقیقات راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که گسترش صنایع کشور بخصوص در زمینه فلزات، نیاز به متخصصانی در زمینه شکل دادن فلزات را افزایش داده است ، ادامه داد: از آنجایی که گرایش شکل دادن فلزات در تعداد کمی از دانشگاه های کشور ارائه می شود برآن شدیم تا نسبت به راه اندازی این گرایش در واحد علوم و تحقیقات اقدامی عملیاتی صورت دهیم .

خدابنده اضافه کرد: کاربرد روز افزون نانو مواد در صنایع و جذابیت تحقیقاتی و کاربردی آن انگیزه راه اندازی گرایش نانو مواد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بود.

خدابنده افزود: ایجاد مرکز تحقیقات مواد پیشرفته با اهداف، طراحي مواد براي صنايع پيشرفته، انتخاب مواد فلزي، آلياژي، كامپوزيتي و سراميكي، مطالعه و بررسي روشهاي ساخت مدرن، بهبود كارآيي آلياژهاي دماي بالا، مطالعه و بررسي آلياژهاي حافظه دار و مواد هوشمند، مشاوره به صنايع در زمينههاي مختلف مرتبط با مهندسي و علم مواد و ارائه خدمات آزمايشگاهي از جمله برنامه های آتی دانشکده مهندسی مواد و متالورژی واحد علوم و تحقیقات است.
کد خبر: 204510

وب گردی

وب گردی