تهران-ایسکانیوز:متین لادانی که به همراه دو نوازنده دیگر در بخش استعدادهای درخشان سی‌امین جشنواره موسیقی فجر به صحنه می‌رود، اثری از ماکس بروخ در چهار موومان را تدارک دیده که فضایی رمانتیک دارد.

متین


به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، سی‌امین جشنواره موسیقی فجر، تریو پیانو، کلارینت و ویولا یکی از اجراهایی است که به بخش نهایی استعدادهای درخشان در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر راه یافته است. در این اجر سه نفر از نوازندگان تحصیل کرده عرصه موسیقی قطعه‌هایی از ماکس بروخ را اجرا می کنند.

متین لادانی سرپرست این گروه گفت: گروه ما برای حضور در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر تشکیل شده است و پیش از این نیز فعالیت‌های پراکنده‌ای، البته خارج از قالب این گروه داشته‌ایم.

وی ادامه داد: من و دیگر نوازندگان گروهمان، در دروه‌های پیشین جشنواره موسیقی فجر به عنوان تکنواز حضور داشته‌ایم. همه ما تحصیل کرده‌های هنرستان موسیقی هستیم و هم اکنون هم تحصیلمان را در دانشگاه ادامه می‌دهیم.

لادانی با تاکید بر تاثیرات مثبت حضور در جشنواره گفت: کسانی که در این جشنواره اجرایی را به روی صحنه می‌برند، راه هموارتری را برای ادامه فعالیت موسيقی در پیش خواهند داشت. کنسرت گذاشتن برای شرکت کنندگان در جشنواره موسیقی فجر راحت‌تر است و مجوز نیز به راحتی برای آثارشان صادر می‌شود. در کل حضور در جشنواره موسیقی فجر برای هر نوازنده‌ای اعتبار می آورد.

وی تاکید کرد: ما تا کنون در جشنواره موسیقی جوان که امسال برگزار شد و جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر و چند اجرای دیگر حضور داشته‌ایم.

لادانی با اشاره به انتظاراتی که از مسئولان جشنواره و موسیقی کشور دارند، اظهار کرد: به نظرم بهترین کار برای ما این است که زمینه برای اجراهای ما و عملی کردن برنامه‌هایمان فراهم شود. سالن‌هایی که در حال حاضر وجود دارد باید راحت‌تر در اختیارمان باشد تا اجراهایمان را به روی صحنه ببریم.

لادانی درباره قطعه‌هایی که در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر می‌نوازند، اظهار کرد: در این اجرا ما اثری از ماکس بروخ را می‌نوازیم که 4 موومان دارد. البته اصل این قطعه هشت موومان دارد که ما 4 موومانش را برای اجرا انتخاب کرده‌ایم. دو قطعه از این موومان‌ها ریتمی کند و دو موومان دیگر ریتمی تند دارند. فضای کلی این موومان ها هم رمانتیک است.

وی تاکید کرد: برای حضور در جشنواره موسیقی فجر تمرین‌هایمان را از آبان آغاز کردیم اما به طور جدی از یک ماه پیش تمرین می کنیم.

متین لادانی نوازنده پیانو، نیلوفر هادی سُهی نوازنده ویولا و پانیز شفایی نوازنده کلارینت اعضای این گروه را تشکیل می‌دهند.

تریو پیانو، کلارینت و ویولا 26 بهمن 1393 ساعت 15 در سالن رودکی به روی صحنه می‌رود.

سی‌امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی ۲۴ بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند اخبار و عکس‌های مربوط به این جشنواره را در سایت www. fajrmusicfestival. comو یا در اینستاگرام جشنواره به نشانی fajrmusicfestival۳۰ مشاهده کنند.

 
کد خبر: 204541

وب گردی

وب گردی