تهران- ایسکانیوز: رئیس سازمان ملی بهره وری ایران اعلام کرد : برنامه جامع بهره وری کشور در کمیسیون تخصصی کمیسیون اقتصادی دولت دو هفته پیش به تصویب رسیده است و به زودی به هیات وزیران می رود.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر خانم رویا طباطبایی یزدی با بیان اینکه چرخه بهره وری از شرایطی همچون شرایط بازار و تحولات تجاری و اقتصادی تاثیر می پذیرد، اظهار امیدواری کرد جریان افول بهره وری در کشور پشت سر گذاشته شود و به نقطه اوج بهره وری حرکت کند.
رئیس سازمان ملی بهره وری ایران ؛ نرخ بهره وری را تابعی از عواملی مانند رقابت پذیری در سطح کلان و در بنگاه‌های اقتصادی، نوآوری، کارآفرینی، دانش بنیانی و تحقیق و توسعه دانست و تاکید کرد: فرهنگ و اخلاق از جمله اخلاق حرفه ای نقش بسزایی در ارتقای بهره‌وری دارد.
خانم رویا طباطبایی یزدی، بهره وری را در ساده ترین تعریف شامل نسبت ستانده به داده برشمرد و گفت: هر چه حاصل این کسر افزایش یابد، بهره وری ارتقا می یابد.
رئیس سازمان ملی بهره وری ایران گفت: آینده پژوهی از دیگر عوامل موثر در این زمینه است، اینکه آینده جهان به کدام سمت می رود و اگر برای آینده صنایع پیش‌بینی درستی صورت نگیرد ، نمی‌توانیم به بهره‌وری صحیح و مورد انتظاردست یابیم.
وی بر اهمیت بهره وری و حفظ محیط زیست در این زمینه تاکید و گفت : در واقع بهره وری سبز و حفظ محیط زیست همان رشد و توسعه است.
طباطبایی با بیان اینکه در تمام سطوح به بهره وری نیازمندیم، تصریح کرد: باید ارتقای بهره وری در تک تک افراد جامعه، خانواده ها، سازمان ها و دستگاه های اجرایی، بنگاه های اقتصادی و در کل کشور دنبال شود که کاستی درهریک ازاین سطوح موجب کندی ودرمواقعی عدم رسیدن به اهداف مدنظرخواهدشد.
وی در همایش ملی بهره وری افزود : برخی کشورها که منابع طبیعی دارند ، با استفاده از نتیجه مبادله بازرگانی یعنی افزایش نسبت شاخص قیمت صادرات به شاخص قیمت واردات توانسته‌اند رشد اقتصادی خود را افزایش دهند، اما باتوجه به رسیدن قیمت نفت به زیر 50 دلار واستفاده از فناورهایی که به انرژی کمتری نیاز دارد ، چشم انداز آینده با تکیه بر این عامل روشن نیست،اما می‌توان با استفاده ازبهره‌وری این کمبودها راجبران کرد.
کد خبر: 204597

وب گردی

وب گردی