تهران-ایسکانیوز: قائم مقام بنیاد ملی نخبگان مدیریت خوب و ثبات مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین را دو عامل اصلی موفقیت این دانشگاه نامید.

سعید سهراب‌پور در حاشیه بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و مرکز رشد واحدهای فن‌آور گفت: تعریف دانشگاه آزاد اسلامی قزوین را زیاد شنیده بودم اما تاکنون از نزدیک از آن دیدن نکرده بودم، فکر نمی‌کردم تا این حد خوب کار شده باشد، بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: دلیل موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی قزوین را دو چیز می‌دانم، یکی مدیریت خوب دکتر موسی‌خانی و دیگری ثبات مدیریت، این دو عامل باعث شده این دانشگاه به یکی از دانشگاه‌های خوب و بر‌تر کشور تبدیل شود. اگر در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز مانند بسیاری از دانشگاه‌ها تاکنون چند مدیر سرکار آمده بودند، این دانشگاه امروز چنین جایگاهی نداشت.

سهراب‌پور درخصوص حمایت‌ از دانشگاه‌های محصول‌محور مانند دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز گفت: ما در این حوزه براساس قوانین و ضوابط بنیاد ملی نخبگان که همگی مصوب شورای عالی فرهنگی است عمل می‌کنیم. طبق این قوانین چند گروه تحت پوشش این بنیاد قرار می‌گیرند، از جمله نفرات بر‌تر کنکور، نفرات اول المپیادهای دانش‌آموزی و دانشجویی، دانش‌آموختگان بر‌تر که در دوران تحصیل از لحاظ آموزشی دارای معدل بالا و یا در مباحث پژوهشی فعال هستند و مقاله‌های بین‌المللی دارند. دستهٔ دیگر برندگان جشنواره‌های چهارگانهٔ خوارزمی، رازی، فارابی و شیخ‌بهایی هستند.

وی ادامه داد: اخیرا در حال اصلاح برخی قوانین بنیاد ملی نخبگان هستیم که آیین‌نامهٔ آن تالیف شده و برای تصویب در اختیار هیئت امنا قرار گرفته است. طبق مقررات جدید جشنواره‌ها و مسابقاتی که مورد تایید یک مرجع ملی و بین‌المللی هستند هم تحت پوشش این بنیاد قرار می‌گیرند، مانند مسابقات ربوکاپ آزاد ایران که دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در این زمینه بسیار قوی عمل کرده و جوایز و عناوین زیادی کسب کرده است.

این مسئول تصریح کرد: تاکنون بنیاد ملی نخبگان به دانشگاه‌های دولتی به نسبت دانشجویان تحت پوشش، کمک مالی می‌کرد که در آیین‌نامهٔ جدید دانشگاه‌های آزاد کشور نیز شامل این قانون خواهند شد.
کد خبر: 204600

وب گردی

وب گردی