تهران-ایسکانیوز: رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور از برگزاری آزمون های الکترونیکی در سال 94 خبرداد. ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت و گو با خبرنگار ایسکا گفت: در برنامه ریزی جدی که برای سال آینده در نظر داریم، قصد داریم آزمون های الکترونیکی برگزار کنیم و این گامی برای تغییر روش برگزاری آزمون‌ها خواهد بود که امیدواریم در سال‌های آینده از حالت آزمایشی خارج شده و به روش کلی تبدیل شود.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های دانشگاهی کشور گفت: ما در دانشگاه هایی که شهریه می گیرند مازاد توان، پتانسیل، و ظرفیت را داریم و این مسئله‌ای است که باید برای حل آن فکر کرد.

جذب دانشجوی خارجی ضرورت است
او در ادمه اظهار داشت: یکی از راه‌های استفاده صحیح از این ظرفیت جذب دانشجوی خارجی است که باید مد نظر تمام دانشگاه‌ها قرار گیرد.
رئیس سازمان سنجش در ادامه افزود: هر دانشگاهی با هر توان و ظرفیتی که دارد باید برای جذب دانشجو و فراهم ساختن آن طرح‌هایی ارائه کند.
او با اشاره به کافی بودن بودجه امسال دانشگاه ها افزود: قاعدتا بر اساس نرخ نفت و گزارشی که دولت داده است امسال با کاهش بودجه در تمام کشور رو به رو بودیم. نکته قابل توجه این است که امسال با توجه به گزارشاتی که به ما داده شده است بودجه دانشگاه ها نسبت به سایر دستگاه ها رشد خوبی داشته که این امر نوید بخش حرکت رو به جلوی دانشگاه‌هاست.
خدایی در ادامه در خصوص برنامه های آتی سازمان سنجش اظهار داشت: ما برنامه های جدیدی برای سازمان آموزش و سنجش کشور خواهیم داشت و در طول هفته آینده آزمون ارشد و سپس آزمون دکتری را برگزار خواهیم کرد.
کد خبر: 204635

وب گردی

وب گردی