تهران-ایسکانیوز:جشنواره جدا از این که در کارنامه هنری جوانان نقطه درخشانی خواهد بود، مکانی است که هنرمندان را با نگرش‌های متفاوت کنار هم جمع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، سی‌امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، گروه تریو بتهوون در بخش رقابتی موسيقي کلاسیک غیرایرانی جشنواره شرکت می‌کند.

امیر محمد کاظمی، سرپرست گروه تریو بتهوون که برای اولین بار در جشنواره فجر شرکت می‌کند، درباره رپرتوار این برنامه گفت: در این اجرا تریو بتهوون شماره 2 قسمت اول، تریو چایکوفسکی، تریو دبوسی و قطعه‌ای از علی اکبر قربانی به نام شورآفرین را اجرا خواهیم کرد که جان مایه‌ای از قطعات آذربایجانی دارد.

وی در مورد انتخاب این قطعات گفت: سعی کردیم برای اجرای این برنامه از قطعاتی استفاده کنیم که علاوه بر داشتن ملودی زیبا و جلب توجه و لذت مخاطب، عیار بالایی برای نوازندگی داشته باشند و گروه نوازندگان را به چالش بکشند.

این نوازنده ویلن معتقد است: جشنواره موسیقی فجر جایی است که هنرمندان با بینش‌های متفاوت در آن شرکت می‌کنند.

وی در این باره گفت: جشنواره جدا از این که در کارنامه هنری جوانان نقطه درخشانی خواهد بود، مکانی است که هنرمندان را با نگرش‌های متفاوت کنار هم جمع می‌کند و حضور در چنین جمعی به تجربه و اندوخته هنرمندان افزوده خواهد کرد.

وی که در ارکسترهای مختلفی مثل ارکستر سمفونیک، ارکستر ملی و ارکستر صدا و سیما نوازندگی کرده است درباره تاثیر حضور در جشنواره بر کار هنرمندان گفت: از مهم‌ترین ثمراتی که حضور در جشنواره می‌تواند داشته باشد، آشنایی با اساتید و رهبران حرفه‌ای کشور است. اینکه رهبران ارکستر‌ها و اساتید موسیقی کشور این اجراها را می‌بینند، باعث ایجاد انگیزه بیشتر در جوانان می‌شود و همین مسئله در آینده هم می‌تواند به پیشبرد کار حرفه‌ای جوانان کمک کند.

سرپرست گروه تریو بتهوون در ادامه گفت: علاوه بر این مسئولین می‌توانند در طول سال و خارج از فضای جشنواره راه را برای هنرمندان جوان هموارتر کنند. به عنوان نمونه بد نیست در طول سال امکان اجرا در سالن‌های مجهزی مثل رودکی را برای هنرمندان برگزیده در جشنواره فراهم کنند و یا در روند کسب مجوز برای آنها تخفیف‌هایی قائل شوند تا برگزیده شدن در جشنواره هدف مهمتر و بزرگتری برای جوان‌ترها به حساب بیاید.

امیرمحمد کاظمی درباره استقبال مخاطب از موسیقی کلاسیک گفت: طی سال‌های اخیر آشنایی مردم از موسیقی کلاسیک بالاتر رفته و همین امر باعث توجه بیشتر آنها به این سبک موسیقی می‌شود. این امر به دلیل بیشتر شدن اجراهای این نوع موسیقی در طول سال است که اگر این روند ادامه و بهبود پیدا کند تاثیر شگرفی در معرفی موسیقی کلاسیک به مخاطبان خواهد داشت.

سي امين جشنواره بين المللي موسيقي فجر به دبيري دكتر حسن رياحي 24 بهمن تا يكم اسفندماه در تهران و 7 استان كشور برگزار مي شود.

علاقمندان مي‌توانند اخبار و عكس‌هاي مربوط به اين جشنواره را در سايت www.fajrmusicfestival.com و يا در اينستاگرام جشنواره به نشاني fajrmusicfestival30 مشاهده كنند.
کد خبر: 204680

وب گردی

وب گردی