تهران- ایسکانیوز: معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد : شاخص دسترسی به مسکن در کشور ما 12 سال است که در طرح مسکن اجتماعی به 8 سال خواهد رسید.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی صنعت مسکن ، ساختمان ، حمل و نقل (صما)، حامد مظاهریان گفت : میانگین این شاخص در کشورهای پیشرفته 5 سال و در برخی موارد نیز به 3 سال می رسد.
وی افزود :برای هدفگذاری واقع بینانه و پرهیز از شعارزدگی، در بازنگری طرح جامع، شاخص دسترسی به مسکن در افق 12 ساله ، 8 سال تعیین شده است.
مظاهریان گفت : هدف از چهره‌نمایی وضع موجود بازار مسکن ، نیازسنجی و برآورد تقاضای بازار در افق اجرای طرح است و بر اساس سرشماری‌های رسمی نفوس و مسکن، به ازای هر 100 مسکن 105 خانوار داریم که حاکی از یک نیاز بالفعل است، یعنی خانوارهایی که تشکیل شده‌اند اما هنوز خانه مستقلی ندارند.
وی گفت :هم‌اکنون با حدود 1.2 (یک و دو دهم) میلیون واحد کمبود مسکن داریم.
مظاهریان افزود : مورد مطالعه قرار گرفت و با توجه به پیش بینی افزوده شدن حدود 5 میلیون و 800 هزار خانوار جدید تا سال 1405 ( یعنی سالانه حدود 500 هزار خانوار) ، همچنین با توجه به برآورد حدود سه میلیون خانه شهری و حدود دو میلیون خانه روستایی نیازمند بازسازی و نوسازی و با در نظر گرفتن همه عوامل ممکن در تحولات خانوار، موجودی مسکن و سیستم‌های تولید مسکن، در مجموع در 12 سال آینده نیاز به ساخت حدود 12 میلیون و 720 هزار واحد مسکونی در کشور داریم.
معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد : با ساخت سالانه یک میلیون و 60 هزار واحد مسکونی به نیاز های این بخش پاسخ مناسبی داده خواهد شد که این پتانسیل در صنعت ساختمان و ظرفیت های اقتصادی کشور وجود دارد.
کد خبر: 204818

وب گردی

وب گردی