تهران - ایسکانیوز: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور عصر امروز سه‌شنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید الله‌دادی و شهیدان حزب‌الله که در مسجد امیرالمومنین تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهادت شهدای عزیز و بزرگ کشور و شهادت شهیدان حزب‌الله در سوریه را تسلیت عرض می‌کنم.
معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: یقینا تاکنون استقرار نظام جمهوری اسلامی با همین از خود گذشتگی‌های شهدا صورت گرفته و ما احساس می‌کنیم در مقابل شهدا مدیون هستیم و باید از آرمان شهدا و امام شهدا حراست و حفاظت کنیم و امیدواریم همه ملت و دولت بتواند راه امام و آرمان‌های شهدا را حفظ کند.
جهانگیری در پاسخ به این سوال که چرا رژیم صهیونیستی چنین تحرکاتی را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد گفت: رژیم صهیونیستی از همان ابتدا دنبال این بودند که رابطه جمهوری اسلامی را با جهان غرب بهم بزنند.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی سعی کرد با اطلاعات دروغینی که در ارتباط با مسائل هسته‌ای ایران به غرب منتقل می‌کند شرایطی را به وجود آورد که پرونده ایران به شورای امنیت فرستاده شود و فشارهایی را بر ایران تحمیل کنند اما پس از مذاکرات ژنو غربی‌ها پای میز مذاکره آمدند و نتیجه مذاکرات این شد که غربی‌ها و تمام مردم دنیا متوجه شدند که ایران از یک موضع مستحکم، با استدلال و منطق از حقوق هسته‌ای و قانونی خود دفاع می‌کند.
جهانگیری ادامه داد: توافق ژنو افکار عمومی جهان را نسبت به اتهامی که به ایران در مورد ساخت سلاح هسته‌ای زده شد؛ روشن کرد و دنیا فهمید که بر طبق فتوای مقام معظم رهبری،ایران اسلامی به دنبال این مقوله نیست و در هیچ مقطعی تصمیم نداشته به سمت بمب هسته‌ای برود و دروغ آنان برملا شد.
وی در پایان گفت: رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای منطقه‌ای وقتی فهمیدند که ایران دارد با کشورهای غربی (1+5) به توافق می‌رسد تصمیم گرفتند مانع این کار شوند اما موضعی که ما در پیش گرفتیم موضع حقی است و امیدواریم که به ثمر برسد. 
کد خبر: 204899

وب گردی

وب گردی