تهران – ایسکانیوز: معاون رییس کل دادگستری استان تهران گفت: تجهیزات الکترونیکی برای زندانیان سال ها در کشورهای دیگر مورد استفاده قرار می گرفت که این سیتم در قانون مجازات های اسلامی پیش بینی شده است.

عباس ذاقلی در گفت و گو با خبرنگار حقوقی ایسکانیوز، افزود: این سیستم الکترونیکی خوشبختانه در قانون مجازات های اسلامی پیش بینی شده اما اکنون برای اجرای آن با کمبود تجهیزات الکترونیکی مواجه هستیم.

وی از کمبود تجهیزات الکترونیکی برای زندانیان اعمال شیوه های جدید حبس خبرداد.

ذاقلی بیان کرد: این سیستم الکترونیکی بصورت پابند یا دست بند الکترونیکی است که وقتی فرد مجرم از منزل خارج می شود بصورت هوشمند کنترل می شود.
معاون رییس کل دادگستری استان تهران بیان داشت: این سیستم الکترونیکی قابل بازشدن نیست و از طریق سامانه هوشمند کنترل می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، علی اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندانهای کشور چندی پیش گفت: به زودی ۱۰ هزار زندانی در فاز نخست ملزم به استفاده از پابند الکترونیکی خواهند شد.

وی در مورد آخرین وضعیت اجرای طرح پابندهای الکترونیکی برای کنترل زندانیان در خارج از زندان گفت: در حال انعقاد تفاهم نامه ای با یکی از شرکتهای مورد تائید معاونت فن آوری اطلاعات قوه قضائیه هستیم که در هفته جاری به امضا می رسد.

وی افزود: بر اساس پیش بینی ها و مصوبات موجود باید ۴۰ هزار زندانی مشمول دریافت پابندهای الکترونیکی شوند اما با انعقاد این تفاهم نامه سعی می کنیم در فاز نخست ۱۰ هزار زندانی را ملزم به استفاده از پابند کنیم.
کد خبر: 205108

وب گردی

وب گردی