ایسکانیوز: سیستم عامل همراه اندروید، همواره به عنوان یک پلتفرم انعطاف‌پذیر و منبع باز شناخته شده و می‌شود. اما طی سال‌های اخیر برخی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، نسبت به گوگل و سیاست‌های انحصارطلبانه‌ی این شرکت در رابطه با اندروید خرده می‌گیرند و معتقدند که اندروید با آن‌چه تیم سازنده وعده داده بود، فاصله بسیاری دارد.

آقای کرت مک‌استار، مدیریت مجموعه سیانوژن از جمله افرادی است که به خارج شدن انحصار اندروید از دست تیم گوگل اصرار فراوانی دارد. مک‌استار به همراه تیم‌اش طی چند سال اخیر، مشغول توسعه‌ی قابلیت‌های اندروید بوده‌اند و حال پس از چند سال همکاری مستقیم با گوگل، این شرکت را به انحصارطلبی در زمینه‌ی پیشرفت قابلیت‌های اندروید محکوم می‌کنند.

5 - Thumb


تا به این لحظه غول دره سیلیکون واکنشی نسبت به حرف‌های مک‌استار نشان نداده است؛ اما سماجت بالای مدیر سیانوژن سبب شده است تا بسیاری از رسانه‌ها و تحلیلگران مطرح دنیای صفر و یک، او را به عنوان رقیب جدید گوگل و سیستم عامل محبوب‌اش معرفی کنند. باید دید که اندروید در نسخه‌های جدید خود، تا چه حد با نظر توسعه‌دهندگان هم‌سو خواهد شد و بحران به وجود آمده را چگونه پشت سر می‌گذارد.
کد خبر: 205384

وب گردی

وب گردی