تهران- ایسکانیوز: تکنوازی‌ها یکی از بخش‌های درخشان جشنواره امسال است و مخاطبان موسیقی شاهد تکنوازی‌های بسیار موفق جوانان در جشنواره امسال خواهند بود.
به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، سیاوش ظهیرالدینی عضو هيات انتخاب بخش رقابتي موسيقي کلاسیک غير ايراني درباره آثار این بخش گفت: آنچه من در این بخش دیدم برایم جالب بود. آثار به دو دسته کاملا متفاوت تقسیم می‌شدند یا خیلی خوب بودند و یا خیلی ضعیف که طبیعتا رقابت بین همین گروه‌های خیلی خوب انجام می‌شود.
وی افزود: بهتر است گروه‌های جوانی که در جشنواره پذیرفته نشده‌اند کار را بیشتر جدی بگیرند و سعی و تلاش بیشتری براي ارتقای سطح کیفی و بهبود آثارشان داشته باشند.
این عضو گروه انتخاب آثار کلاسیک در ادامه بیان کرد: سال گذشته هم با چنین شرایطی روبه رو بودیم و مانند امسال آثار یا خیلی خوب بودند و یا ضعیف و غیر قابل اعتنا. اما با این حال با توجه به تجربه‌های متعددی که در داوری دارم به این بخش امیدوار هستم.
وی اظهار کرد: من داور جشنواره موسیقی مقاومت هم بودم و در آن جشنواره هم شاهد این بودم که هر چند تعدادی از گروه‌ها ضعیف هستند اما تعدادی هم کارشان در سطحی است که ما می‌توانیم بگوییم این افراد نخبه‌های موسیقی هستند و آینده بسیار درخشانی دارند.
ظهیرالدینی درباره راهکارهای ارتقای گروه های ضعیف گفت: طبیعتا ایده آل این است که ورک شاپ‌هایی برای این گروه ها برگزار کنیم تا سطح کارشان بالا بیاید. چون وقتی سطح یک گروه قابل اعتنا نیست يعنی نیاز به کمک و حمایت دارد تا بتواند رشد کند و بر ضعف‌های تئوری و اجرایی خود غلبه کند.
وی ادامه داد: وقتی یک گروه در جشنواره شرکت می‌کند باید به سطحی رسیده باشد که بخوبی از پس رعایت اصول ابتدایی اجرا برآید اگر چه هیات انتخاب وظیفه انتخاب بهترین گروه‌ها را بردوش دارد.
ظهیرالدینی تکنوازی‌ها را یکی از بخش‌های درخشان جشنواره امسال دانست و گفت: در این دوره از جشنواره ما شاهد تکنوازی‌های بسیار موفقی در جوانان بودیم و فکر می‌کنم تکنوازی‌ها از بخش‌های درخشان جشنواره امسال هستند. شک ندارم کسانی که این برنامه‌ها را ببینند با من هم عقیده خواهند شد.
سی‌امین جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی 24 بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.
علاقمندان مي‌توانند اخبار و عكس‌هاي مربوط به اين جشنواره را در سايتwww.fajrmusicfestival.com  و يا در اينستاگرام جشنواره به نشاني fajrmusicfestival30  مشاهده كنند.

کد خبر: 205650

وب گردی

وب گردی