تهران- ایسکانیوز: معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد : برغم کسری 1.2 میلیون واحد مسکن در کشور ، گزارش مرکز آمار ایران نشان می دهد یک میلیون و 600 هزار خانه خالی است.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی صنعت مسکن ، ساختمان ، حمل و نقل (صما)، حامد مظاهریان گفت : حدود 300 هزار خانه خالی در تهران (450 هزار واحد در استان‌های تهران و البرز)، 300 هزار واحد نیز در روستاها و بقیه در دیگر شهرهاست.
مظاهریان در باره شاخص سنجش آمارهای حانه‌های خالی افزود : با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع، مکاتباتی در باره خصوص نحوه جمع آوری آمار با مرکز آمار ایران شده است و با توجه به کافی نبودن مستدلات، موضوع با بررسی مصرف برق ساختمان های مسکونی از سوی وزارت نیرو پیگیری شد که گزارش وزارت نیرو مبنی بر وجود 240 هزار کنتور برق با کارکرد نزدیک به صفر در شهر تهران نشان می دهد آمار مرکز آمار ایران درست است.
وی گفت : در شرایطی که در حال حاضر نیاز بالقوه مسکن حدود یک میلیون و دویست هزار واحد است، وجود یک میلیون و ششصد هزار واحد خانه خالی، حاکی از منطبق نبودن الگوی عرضه با تقاضا در جامعه است.
مظاهریان اظهار داشت : خانه‌های عمدتاً لوکس داریم که خانوارهای نیازمند مسکن توان خرید آن ها را ندارند و 1.2 میلیون خانوار فاقد مسکن که در فکر تهیه مسکن هستند ، نمی‌توانند در این بازار نیاز خود را تامین کنند.
کد خبر: 205696

وب گردی

وب گردی