تهران- ایسکانیوز: ارزش دلار در معاملات روز امروز چهارشنبه در حالی افزایش یافت که دلالان منتظر نشست بانک مرکزی آمریکا هستند.
این افزایش در حالی صورت گرفت که در معاملات اخیر بهای دلار به علت آمار ضد و نقیض درباره اقتصاد آمریکا کاهش یافته بود. آمار از کاهش خرید کالاهای بادوام در آمریکا و همزمان افزایش اعتماد مشتریان در این کشور حکایت دارد. در معالمات روز چهارشنبه بازار توکیو، ارزش دلار از 117.90 ین به 118.09 ین رسید.
با این حال یورو از 1.1380 دلار و 134.19 ین به 1.338 دلار و 133.87 ین کاهش یافت. علت اصلی کاهش ارزش یورو تحولات یونان در پی پیروزی حزب سیریزا در این کشور است که اعلام کرده است قصد دارد تدابیر ریاضت اقتصادی این کشور را به شدت تغییر دهد و با وام دهندگان بین المللی دوباره مذاکره کند. در پی اعلام نتایج انتابات یونان، یورو در معاملات روز دوشنبه به کمترین ارزش خود در یازده سال اخیر رسیده بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، به رغم افزایش ارزش دلار در معاملات روز چهارشنبه همچنان این واحد پولی در آستانه روند کاهش است چرا که در پی انتشار خبر کاهش سه و چهار دهم درصدی تقاضا برای کالاهای بادوام در آمریکا طی ماه دسامبر، سرمایه گذاران می گویند اقتصاد آمریکا همچنان نقاط ضعفی دارد.
کد خبر: 205756

وب گردی

وب گردی