تهران-ایسکانیوز: سپيده مشكي در بخش نسلی دیگر جشنواره موسيقي فجر، رپرتواری از موسیقی اصیل ایرانی و تکنوازی در دستگاه شور اجرا می‌کند که برای جشنواره ساخته شده است.

 

سپیده

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز:سی‌امین جشنواره موسیقی فجر، سپيده مشكي یکی از هنرمنداني است که در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر با تك نوازي سه تار در بخش نسل ديگر حضور دارد و  قرار است در دستگاه شور تکنوازی داشته باشد.

اين هنرمند كه از سال 67  آموزش موسيقي را شروع كرد درباره حضورش در جشنواره گفت:  پيش از اين در جشنواره‌هاي يكي – دو سال اخير از بخش نسل ديگر جشنواره موسيقي فجر تعاریفی شنیده بودم و می‌دانستم در این بخش با گزينش و دقت بيشتري به مسائل موسيقي مي پردازد .

وی تصریح کرد: سال گذشته و امسال تكنوازي هم به اين بخش از جشنواره افزوده شده است كه به نظرم بسیار مفید خواهد بود.

مشكي كه نخستين بار است در جشنواره موسيقي شركت مي كند درباره كاری كه به اجرا خواهد گذاشت اظهار كرد: در اين جشنواره اجراي من  يك رپرتوارموسيقي اصيل ايراني است و تکنوازی در دستگاه شوركه  ساختار این تکنوازی از قبل طراحی شده و قطعات ضربی برای همین اجرا ساخته شده است اما جزئیات آن بداهه خواهد بود.

وی تاکید کرد: در واقع تلاشم بر این است که با بیان شخصی خودم دستگاه شوری بنوازم که با ذهنیت سپیده مشکی بازگو می‌شود.

اين هنرمند درباره بخش نسل ديگر در جشنواره تصريح كرد: یکی از ویژگی‌های این بخش جذب مخاطبان خاص به این دسته از اجراهای جشنواره است؛ مخاطبانی که در واقع شنوندگان جدی  و اصلی موسیقی هستند.

مشكي ادامه داد: قرارگيري چنين بخشي در جشنواره  فرصت خوبي براي نوازندگان و آهنگسازان است. امیدوارم این بخش در جشنواره تداوم باشد و فقط به دو یا سه سال خلاصه نشود چرا که فکر می‌کنم همه فعالان موسیقی علاقمندند که در یک فضای مناسب و درست با حفظ و رعایت شان و منزلت هنری کارهای تاثیر گزاری برای علاقه مندان ارایه کنند.

وی معتقد است قرارگيري بخش نسلي ديگر درجشنواره به خصوص جای دادن تکنوازی می‌تواند بسیار تاثیر گزار باشد چرا که ماهیت موسیقی ایرانی در تکنوازی است که به طور کامل متجلی می شود.

سپیده مشکی شنبه 25 بهمن ساعت 20 در فرهنگسرای ارسباران به صحنه می‌رود.

بخش نسلی‌دیگر در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر میزبان سیزده هنرمند و گروه خواهد بود که همگی در فرهنگسرای ارسباران به صحنه می‌روند.

سی‌امین جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی 24 بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

علاقمندان مي‌توانند اخبار و عكس‌هاي مربوط به اين جشنواره را در سايتwww.fajrmusicfestival.com و يا در اينستاگرام جشنواره به نشاني fajrmusicfestival30 مشاهده كنند.

 
کد خبر: 205814

وب گردی

وب گردی